اضافه‌وزن، درمان سرطان پروستات را مشکل می‌کند

دکتر «اریک هورویتز»، متخصص ارشد این مطالعه از مرکز درمان سرطان در فیلادلفیای آمریکا گفت: به نظر می‌رسد بین افزایش وزن و کاهش تاثیرگذاری پرتودرمانی در مبتلایان به سرطان پروستات رابطه‌ای وجود دارد البته با وجودی که اثر این روش درمانی به طور کامل از بین نمی‌رود اما کارکرد واقعی خود را نیز نخواهد داشت.

داشتن اضافه وزن یا چاق بودن با افزایش حدود 3 درصدی بازگشت سرطان پروستات و 7 درصدی پیشرفت تومورهای سرطانی ارتباط دارد. همچنین بیمارانی با وزن بالاتر 15 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا طی چهار دهه گذشته چاقی میان بزرگسالان آمریکایی دو برابر شده است. در حالی که چاقی با دیگر انواع سرطان مرتبط است ارتباط آن با سرطان پروستات نشده بود.

همچنین برخلاف بیماران لاغر که شیوه عمل جراحی را انتخاب می‌کنند، بیماران مبتلا به سرطان که دچار چاقی و اضافه وزن هستند اغلب گزینه‌ای جز پرتودرمانی ندارند.

در این بررسی که 1442 مرد با متوسط سن 68 سال شرکت داشتند در فاصله سال‌های 2001 تا 2010 تحت پرتودرمانی قرار گرفته بودند. یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: فرضیه‌های متعددی مطرح شد که نتایج ضعیف پرتودرمانی در مردان چاق مبتلا به سرطان پروستات را نشان می‌دهد. همچنین سرعت پیشرفت تومورها و متاستاز آنها سریعتر است.

به گزارش ایسنا، در حالی که این فاکتورها می‌تواند توجیهی برای بی‌تاثیر بودن پرتودرمانی در مبتلایان به سرطان پروستات که اضافه وزن دارند،‌ باشد اما لازم است بررسی‌های بیشتری برای تایید این ارتباط انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا