ساخت عصبانی‌ترین رایانه جهان

 این برنامه بر اساس دو سال تماس‌های مشتریان با بانکی در استرالیا انجام خواهد شد.امید است این سیستم که تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد، بتواند صدها میلیون ارتباط مشتریان خشمگین را در جهت ارتقای خدمات‌رسانی به آن‌ها شبیه‌سازی کند.

این سیستم که Radiant نام دارد، نام خود را از ابررایانه ساخته شده توسط آسیموف، نویسنده داستان‌های علمی و تخیلی در دهه 1950 گرفته است.

پروژه مذکور توسط یک سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری از شرکت Touchpoint Group حمایت می‌شود. این شرکت همچنین دو سال گذشته را صرف ساخت یک مجموعه داده عظیم در مورد تعاملات با مشتری کرده است.

به گفته محققان، هدف نهایی، ساخت موتوری با قابلیت توصیه کردن راه‌حل به شرکت‌ها برای ارتقای مسائل خاص پیش‌روی مشتریان است.

این برنامه بطور مداوم به اجرای سناریوهای «اگر..» پرداخته تا سناریوهای موجب عصبانیت یا رضایت مشتریان را شناسایی کند.

سیستم Radiant با استفاده از داده‌های چهار بانک بزرگ استرالیا ساخته شده که شامل تعاملات دو سال گذشته آن‌ها با مشتریان واقعی هستند. شرکتهای مخابراتی و بیمه نیز به ارائه داده‌های خود پرداخته‌اند.

دانشمندان استرالیایی و نیوزلندی در شش ماه آینده، مجموعه داده‌ها را در این پلت‌فرم آپلود کرده و سرعت یادگیری الگوریتم آن را برای راه‌اندازی سیستم تا پایان سال جاری افزایش خواهند داد.

به گزارش ایسنا،هدف رایانه Radiant، شناسایی خودکار دلایل اصلی مشکلات و مسائل مرتبط با آن‌ها و در نهایت، اولویت‌بندی و پیشنهاد راه‌حل برای حوزه‌های گوناگون یک تجارت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا