پنج واقعیت شگفت‌انگیزی که سیگاری‌ها به آن توجه نمی‌کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مراکز مهم جهانی،‌سالانه بیش از 6 میلیون نفر در جهان قربانی استعمال سیگار می‌شوند و حدود 6 تریلیون نخ سیگار در جهان در میان بیش از 7 میلیارد نفر دود می‌شود در حالی که در سال 2014 بیش از 5.8 تریلیون نخ سیگار تولید شده است.
 
 تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین مصرف کنندگان سیگار در میان کشورهای در حال توسعه بوده است که حاکی از افزایش قربانیان این ماده دخانی در کشورهای درحال توسعه و کاهش آن در میان کشورهای توسعه یافته است. 
 
بر اساس آمار اعلام شده، سیگاری‌ ها در سال 2014 بیش از 508 تریلیون نخ سیگار دود کرده اند و این در حالی است که به رقم افزایش آگاهی ها مصرف سیگار در بین کشورهای آمریکایی و اروپایی در حال کاهش و در بین چینی ها در حال افزایش است به صورتی که یک چینی بزرگسال به طور متوسط بیش از 2 هزار نخ سیگار در طول سال می‌کشند. 
 
سیگار نیمی از مصرف کنندگان خود را می‌کشند 
مردم تصور می‌کنند که سرطان ریه که عامل اصلی مرگ و میر است، تنها عارضه مصرف سیگار کشیدن است اما محققان تاکید می‌کنند، سیگار عامل بیماری های خطرناک و مرگبار دیگری از جمله سکته مغزی و قلبی نیز هست در سال های اخیر بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید و عرضه کننده سیگار چهره واقعی خود را پشت اقداماتی مانند تاسیس صندوق های خیریه و کمک های بشر دوستانه پنهان کرده‌اند علاوه بر این، این صنایع بالا بی‌گسترده شخصیت های مهم سیاسی و اقتصادی در دنیا گسترش یافته است به طور مثال در آمریکا 150 شخصیت حقیقی و حقوقی مختلف لابی قدرتمندی برای توسعه این صنایع را در واشنگتین تشکیل داده که حمایت‌های آنها در این زمینه بیش از 26 میلیون دلار برآورد شده است. 
 
گفتنی است، که سیگار در حال حاضر قربانی های زیادی را به دام می اندازد و صنایع دخانیات سالانه با تولید محصولات مرگبار، میلیاردها دلار سود می‌برند. 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا