تا اهداف و هزینه طرح سفر به ماه اعلام نشود ؛صحبت در مورد آن بی‌مورد است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا؛ این کارشناس که اهمیت برنامه روسیه برای سفر به ماه و ایجاد یک پایگاه در این کره را ارزیابی می‌کند معتقد است برنامه‌ریزی برای چنین طرح‌های سنگینی قبل از مشخص نشدن اهداف و فواید کار همچنین بررسی آمار و ارقام هزینه‌های واقعی درست نیست.

چند روز قبل شورای علمی و فنی روسکاسموس و شورای آکادمی علوم روسیه در امر فضانوردی، طرح تحقیق و اکتشاف ماه را مورد بررسی قرار دادند. گزارش شده است که این سند تا سه ماه دیگر برای رییس جمهور و دولت ارسال خواهد شد.

یونین گفت: "آکادمی علوم روسیه و روسکاسموس مصرف‌کنندگان بودجه فدرال هستند. اهداف علمی تحقیق و اکتشاف ماه هنوز به روشنی اعلام نشده و اشاره‌ای در مورد برآورد هزینه‌های تقریبی برای اجرای برنامه در طرح پیشنهادی وجود ندارد."

او ابراز تردید کرد که آنچه در برنامه دیده می‌شود با اهداف توسعه ملی و فن‌آوری هماهنگی داشته باشد. او همچنین اظهار داشت: تنها ارزیابی و محاسبه این هزینه‌ها توسط کارشناسان آکادمی علوم روسی و روسکاسموس کافی نیست و باید توسط یک مرجع ارزیابی مستقل تأیید شوند.

یونین می‌گوید: "ما باید براساس آنچه که نیاز داریم قدم برداریم و از فرصت‌هایی که روسیه دارد برای پیشبرد استفاده کنیم. در مورد برنامه ماه، سوال این است که در ماه چه کاری باید انجام شود، چرا و به چه منظور؟ برنامه پژوهش در ماه باید با اهداف توسعه ملی و پیشرفت فناوری در روسیه مرتبط باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا