ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱به واحد پویسک پیوست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سخنگوی مرکز هدایت پروازهای فضایی روسیه ضمن اعلام این خبر گفت کلیه مراحل نزدیک شدن و پهلوگیری ناو طبق برنامه پیش‌بینی شده انجام شد و در این مسیر هیچ مشکلی وجود نداشت.طبق برنامه پرواز، سفینه در حالت خودکار تحت نظارت کارشناسان عملیاتی بخش مدیریت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مرکز هدایت پرواز خود را به ایستگاه رساند و عملیات پهلوگیری را به انجام رساند. اولگ کانوننکو فضانورد روسکاسموس، دیوید سنت ژاک سازمان فضایی کانادا و آن مک کلاین فضانورد ناسا، در یک مسیر "میانبر" پس از ۶ ساعت پرواز خود را به ایستگاه فضایی رساندند و با ورود به این مجتمع عظیم مداری، تعداد حاضران ایستگاه را به شش نفر افزایش دادند.

سرنا آونون فضانورد سازمان فضایی آمریکا-ناسا-، سرگئی پروکوپیف کیهان‌نورد روس و الکساندر گرست فضانورد سازمان فضایی اروپا خدمه قبلی بودند که تقریبا از دو ماه قبل انتظار ورود همکاران جدید را داشتند اما نقص در موشک بالابرنده سفینه سرنشین‌دار قبلی منجر به فرود اضطراری فضانوردان آن شد و تنهایی سه فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه یافت.

آنه مک کلین قبل از سفر ضمن مصاحبه با خبرنگاران گفت: موشک روسی بسیار قابل اعتماد است و او به مهندسان روسیه اعتماد دارد که مشکل را پیدا و حل کرده‌اند.

وی افزود: "سفر به فضا کار پیش پا افتاده‌ای نیست، صادقانه به شما می‌گویم من با موشک و سفینه سایوز همچنین سامانه‌های ایمنی آنها کاملا آشنا هستم.

طبق برنامه اعلام شده از سوی روسکاسموس سرنا آونون، سرگئی پروکوپیف و الکساندر گرست روز ۲۰ دسامبر به زمین برخواهند گشت اما قبل از آن، پروکوپیف و کانوننکو به یک راهپیمایی فضایی دست خواهند زد تا وضعیت بیرونی سوراخ دو میلی‌متری ایجاد شده در بخش مداری ناو سایوز ام.اس-۹ را از نزدیک بررسی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا