دانشجویان ایران بر سر چه موضوعاتی مناظره می‌کنند؟

 مراسم افتتاح هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی ایران روز شنبه 17 آذر ماه ساعت 17 تا 20 در سالن جلسات خبرگزاری ایسنا برگزار و ضمن معارفه گروه های شرکت کننده کارگاه آموزشی ویژه شرکت کنندگان در این مسابقات برگزار می شود.
در این دوره از مسابقات581 تیم از سراسر کشور شرکت داشتند که 12 تیم برتر به مرحله پایانی راه یافته اند.این 12 تیم برتر مسابقات خود را از روز یکشنبه 18 آذر ماه در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز می کنند. اولین مسابقه از ساعت 8:30 تا 9:30 بین دو گروه موافق و مخالف بر سر گزاره «بیداری اسلامی در منطقه متأثیر از انقلاب اسلامی ایران است» صورت می گیرد و دانشجویان منتخب استان های خراسان رضوی (گروه ساتراپ) و کرمانشاه (گروه سروش رازی) بر سر این گزاره به مناظره خواهند نشست.
از ساعت 9:30 تا 10:30 گزاره «در شرایط فعلی و با امکانات موجود، اولویت اول برای مدیریت بحران آب، محدود کردن کشاورزی است» بین دو تیم از استان گیلان(سردار جنگل) و استان فارس(کاپا) مورد مناظره قرار می گیرد.
گروهی از دانشگاه شهید بهشتی به اسم عدالت، با گروهی از دانشجویان منتخب استان خراسان رضوی با نام علوم سیاسی بر سر موضوع «انقلاب اسلامی ایران را به یک قدرت منطقه ای مستقل تبدیل کرد» بحث خواهندکرد.
در ادامه نمایندگان استان هرمزگان(گروه فرهنگ) و تهران(گروه جیم) مناظره خود را بر سر گزاره «خصوصی سازی در کشورهایی مانند ایران موجب گسترش رانت و فساد اقتصادی می شود» انجام می دهند.
گروه مبین از استان البرز و گروه جدال احسن از استان قزوین نیز نیم ساعت فرصت دارند توانمندی خود را در رد یا اثبات دیدگاه «مهمترین مانع توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها احساس نبود آزادی بیان است» به کرسی بنشانند.
در آخرین مناظره روز یک شنبه نیز گروه راه سبز امید از استان اصفهان با گروه شهید دیالمه از استان مازندران بر سر گزاره «برای جلوگیری از آسیب های جنسی در جامعه باید آموزش های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود» مناظره خواهندکرد.
روز دوشنبه برنده دو گروه اول در تالار شهید کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ با موضوع «استقلال مالی دانشگاه ها لازمه توسعه علمی آن است» با هم مناظره می کنند. دو برنده دیگر نیز از ساعت 9:30 تا 10:30 بر سر گزاره «کمی گرایی اصلی ترین علت تضعیف اخلاق حرفه ای در دانشگاه ها (اساتید و دانشجویان)است» بحث خواهندکرد و در آخرین مناظره روز دوشنبه نیز گزاره «در صورتی که اروپا قادر به جبران زیان های ناشی از خروج آمریکا از برجام نباشد ایران باید از برجام خارج شود» بین برنده سوم و برترین بازنده دور قبل مورد بحث قرار خواهدگرفت.
چهار گروه بخش نیمه نهایی نیز بعد از ظهر روز دوشنبه در تالار کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ بر سر دو موضوع «برخورد نیروی انتظامی با کولبری باید همانند با سایر مظاهر قاچاق باشد» و «دولت نباید در نحوه پوشش مردم دخالت کند» بحث می کنند و در نهایت دو گروه برتر در مسابقه نهایی روز سه شنبه بر سر گزاره «تهدید به بستن تنگه هرمز سیاست مؤثری در رویارویی با فشارهای بین المللی و تهدید خارج است» صورت می گیرد، برنده مشخص و مراسم اختتانیه برگزار خواهدشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا