چگونه یک ایمیل را به طور کامل پاک کنیم؟

تقریبا تمام فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهید، از ارسال عکس و فیلم، انجام بازی‌های آنلاین، تا خریدهای اینترنتی (از جمله بلیط هواپیما) و دسترسی به حساب بانکی، با آدرس ایمیل شما در ارتباط است.

بسیاری از افراد دارای چند آدرس ایمیل هستند؛ برخی از این ایمیل‌ها برای مدت طولانی بدون استفاده باقی مانده‌اند. درعین حال، اگر یکی از ایمیل شما مورد حمله هکرها قرار گرفته باشد، برای پیشگیری از به سرقت رفتن سایر اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات حساب‌های بانکی متصل به آدرس ایمیل، توصیه می‌شود که نسبت به پاک کردن آدرس ایمیل خود‌ اقدام کنید. به عنوان مثال، هکرها با حمله به سایت یاهو، اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر یاهو میل را سرقت کردند.

گاهی اوقات افراد از یک رمز عبور واحد برای چند حساب کاربری مختلف استفاده می‌کنند. اگر از یک رمز عبور یکسان برای تمامی حساب‌های کاربری خود استفاده کنید، احتمال هک شدن آدرس ایمیل شما بیشتر می‌شود.

اگر قصد دارید که یک آدرس ایمیل قدیمی را به طور کامل پاک (delete) کنید، باید قبل از این اقدام چند مرحله را طی کنید.

گام‌های مهم قبل از پاک کردن ایمیل

پیش از پاک کردن کامل یک آدرس ایمیل، فهرستی از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مختلف از جمله بانک‌ها که با آدرس ایمیل شما در ارتباط هستند را تهیه کنید. در گام بعدی، نسبت به تغییر و ثبت آدرس ایمیل جدید در این سایت‌ها اقدام کنید. توصیه می‌شود که پس از این کار، رمز عبور استفاده از این سایت‌‌ها را نیز تغییر دهید.

در مرحله بعد، تمامی اطلاعات ذخیره شده در ایمیلی که قصد پاک کردن آن را دارید، بررسی کنید. صندوق دریافت (inbox) ایمیل احتمالا حاوی پیوست‌هایی (attachments) از جمله عکس‌ و فیلم خانوادگی یا یک سند هستند که به آنها نیاز خواهید داشت.

اطلاعات مورد نیاز را دانلود و در رایانه خود ذخیره کنید. گام مهم بعدی، ذخیره کامل آدرس ایمیل مخاطبان است؛ آدرس‌ ایمیل‌ها را ذخیره کنید تا بتوانید در ایمیل جدید از آنها استفاده کنید.

با ایمیل قدیمی‌تان خداحافظی کنید

پس از طی این مراحل، زمان آن فرا رسیده است که آدرس ایمیل قدیمی‌تان را برای همیشه پاک کنید. برای پاک کردن جی‌میل (Gmail) به صفحه Delete Sevices گوگل مراجعه کنید. برای این کار ابتدا باید وارد جی‌میل شوید. مراحل گام به گام حذف کامل جی‌میل را طبق دستور اجرا کنید.  

برای حذف ایمیل یاهو نیز ابتدا وارد ایمیل خود شده و مشابه روش بالا اقدام کنید.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: popsci

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا