آغوش باز ایرانی در قاب تصویر

در این نمایشگاه آثار ماریا ریگر( Maria Rieger)  با مضمون جلال و بزرگی ,مهربانی,خوش قریحه بودن ,الهام بخش بودن,بازیگوشی,وفاداری وعاشورا به نمایش درآمده اند .

ریگر درباره  آثارش در "نمایشگاه عکاسی آغوش باز" گفت: این نمایشگاه در مورد مردم ایران است که نه تنها در زندگی روزمره بلکه هر زمان که به عنوان یک گردشگر به ایران سفر کردم ,با آنها روبرو شدم.

وی افزود: تلاش کردم ترکیب پیکرنگاری و عکاسی خیابانی را در آثارم نشان دهم .از اینکه فرصت مشاهده و ثبت لحظاتی را در ایران داشته ام که تا ابد در خاطرم خواهند ماند بسیار خوشحالم.در واقع با ثبت این لحظات میخواستم به مردمی که با آغوش باز از من استقبال کردند و در مورد فرهنگ,استعدادها,رویاها واحساسات خود بسیار به من آموختند ادای دین کنم.

ماریا در ادامه به دلایلش برای برقراری چنین نمایشگاهی اشاره کرد وگفت: متاسفانه مشکلات سیاسی باعث شده که مردم دنیا نگاه خیلی مثبتی به ایران نداشته باشند. دو سال است که در تهران زندگی میکنم و در این مدت همه آنچه دیدم با پیش داوریها و دانسته های قبلی ام متفاوت بودند. میخواستم این صمیمیت و مهربانی مردم ایران را نشان دهم.

وی گفت: چندین ماه طول کشید تا عکسهایی که در نمایشگاه می بینید را جمع آوری کنم . در انتخاب عکس ها خیلی حساس بودم چون میخواستم عکسها بتوانند بیانگر احساساتم باشند .

ریگر درباره بهترین عکس نمایشگاه گفت:همه عکسهایم برایم جذابیت دارند و بخشی از زندگیم (هرچند کوتاه)را با آنها سپری کرده ام.نمیتوانم بین آثارم بهترین را انتخاب کنم ولی جذاب ترین قسمت برای من عاشورا بود چون در خارج از ایران، غالب مردم این طور فکر میکنند که عاشورا باید سیاه و غم زده باشد ولی من با رنگ بخشیدن به عکس ها سعی کردم که خلاف این تفکر اشتباه را ثابت کنم .

نمایشگاه عکاسی آغوش باز(with open arms ) تا 18 آذر ماه در ساختمان علم دانشگاه علم و فرهنگ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

گزارش:محدثه اکبری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا