ربات دوستدار محیط زیستی که با هوش مصنوعی کار می کند

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، یک کشاورز انگلیسی به نام "جیمی باتلر"(Jamie Butler) در نظر دارد که در زمین‌ کشاورزی ۴۵۰ هکتاری خود فناوری‌ را به کار گیرد که دوستدار محیط زیست بوده و کارایی بالایی داشته باشد.کارگر جدید "باتلر" در زمین کشاورزی به کاشت گندم می‌پردازد، علف‌های هرز را بررسی می‌کند. این کارگر عرق نکرده و شکایت هم نمی‌کند.

کارگر مزرعه باتلر رباتی است که در این زمین کشاورزی به کار گرفته می‌شود.این ربات ۴ چرخ بوده و "تام" نام گرفته است.

تام با استفاده از "جی‌پی‌اس"( GPS)،"هوش مصنوعی" و فناوری گوشی‌های هوشمند، به نقشه برداری از زمین‌های کشاورزی می‌پردازد.خالق "تام" یک شرکت کوچک ساخت ربات است که به عنوان بخشی از موج استارتاپ‌های "فناوری‌های زمین کشاورزی" فعالیت می‌کند.

هدف این استارتاپ تبدیل محصولات غذایی به بخش‌هایی است که بازار را به سمت و سویی ببرند که با افزایش جمعیت جهان، به مشکل کمبود مواد غذایی و همچنین ارزان شدن غذا کمک کند.استارتاپ تولید کننده تام در نظر دارد سال آینده آزمایش دو ربات دیگر را هم آغاز کند که به وسیله "هوش مصنوعی" هدایت می‌شوند.

این ربات در کنار تام به کار کاشت، تغذیه و برداشت علف‌های هرز خواهند پرداخت.تام نه‌ تنها از نظر اقتصادی به صرفه است، بلکه تاثیرات بد کشاورزی روی محیط زیست را هم کاهش می‌دهد.

این ربات کارهایی را انجام می‌دهد که کشاورز به تنهایی قادر به انجام آنها نیست.به عنوان مثال کشاورز نمی‌تواند به شخصه در تمام مزرعه گشته و تک تک گیاهان را بررسی کند.علاوه بر آن تام می‌تواند در فصل کاشت و هنگام کار، هزاران تصویر با کیفیت بالا را هم به ثبت برساند.برنامه‌ریزی شده که آزمایش‌های بزرگتر این ربات در سال ۲۰۲۱ انجام شود و برآورد شده که تا چند سال دیگر این ربات به فروش نرسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا