چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی برگزار می شود

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)؛ گردهمایی دانشمندان برجسته جهان توسط بنیاد مصطفی(ص) و به میزبانی دانشگاه سلطان قابوس عمان از فردا، 11 آذرماه بمدت چهار روز در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با حضور مسئولین علمی و مدیریتی از جمله علی البمانی؛ رئیس دانشگاه سلطان قابوس و عبدالله­بن محمد الصارمی؛ وزیر علوم کشور عمان، رسول دیناروند؛ دبیر اجرائی چهارمین دوره نشست استپ و رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، علی بیت­الهی؛ معاون بین­الملل ستاد نانو، سیدعلی عمرانی؛ رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص)، کامران باقری لنکرانی؛ عضو فرهنگستان علوم پزشکی، مصطفی قانعی؛ دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می­شود.

به‌منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طرحی به‌عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی» “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries”  در دستور کار قرار گرفت. طرحی که  ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای  ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

در چهارمین نشست استپ 60 دانشمند برتر از 16 کشور جهان حضور دارند و در این چهار روز به بحث و تبادل نظر در مورد سه موضوع آب، انرژی و سلامت، چالش­ها و راه حل­های مناسب آن­ها و همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر می­پردازند.

سخنرانان اصلی چهارمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی، پروفسور جکی­یینگ و پروفسور محمدامین شکرالهی، برگزیدگان سال 2015 و 2017 جایزه مصطفی(ص) و اساتید برجسته علم و فناوری جهان هستند که در این چهار روز در پنل­های مختلف با یکدیگر گفتگو می­کنند.  

از اهداف این نشست می­توان به طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی(ص)، همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی و توسعه فعالیتهای علمی و فناورانه در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

در طی این سه روز نشست­ها و پنل­های مختلفی از جمله پنل انرژی، آب، سلامت، ارائه آخرین دستاوردها در این سه حوزه و داستان موفقیت برگزیدگان دو دوره جایزه مصطفی(ص)، ارائه دستاوردهای دانشمندان جوانان عمانی و دانشمندان حاضر از دیگر کشورها، نشست موانع توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی و نشست ایسا برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که همزمان با شروع پنل­های مختلف نشست استپ2018، نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)با حضور 25 شرکت از کشورهای مختلف جهان، آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب محصول و خدمت ارائه می­کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا