سلاح لیزری جدید ارتش آمریکا

سلاح لیزری SCUPLS می‌تواند روی وسایل نقلیه کوچک یا سایر پلت‌فرم‌ها نصب شده و برای کنترل جمعیت در اغتشاش‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این سلاح لیزری می‌تواند دستورهای صوتی مانند "توقف" یا "جلوتر نیایید" را پخش ‌کند. در حالت شدیدتر، سیستم قادر به تولید زنگ هشدار بصری و صوتی است که می‌تواند افراد مهاجم را به طور موقت کور یا ناشنوا کند. همچنین سیستم لیزری قادر به تولید گرمای موضعی روی سطح پوست هدف مورد نظر است.

سلاح لیزری SCUPLS شامل دو سیستم لیزری است که یکی از آنها، پالس‌های فوق‌العاده کوتاه مادون قرمز متمرکز در یک چهارم ثانیه پرتاب می‌کند؛ این پالس باعث ایجاد یک توپ پلاسمای نامرئی در نزدیک یا روی هدف مورد نظر می‌شود.

سیستم دوم، پالس‌های طولانی‌تر مادون قرمز را شلیک می‌کند که 3 اثر مختلف ایجاد می‌کند. اگر عامل تهدیدکننده همچنان به حرکت خود به سمت مقر نظامی ادامه دهد، پلیس می‌تواند از این سلاح غیرمرگبار برای هدف قرار دادن مهاجمان با اثرات ضدانفجاری استفاده کند.

این سیستم لیزری در مراحل اولیه تولید قرار دارد. به منظور جلوگیری از آسیب به چشم و پوست و برای دریافت گواهینامه نهایی، مجوز تولید باید توسط واحد ارزیابی ایمنی لیزر (LSRB) صادر شود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: newsweek

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا