فناوری داروخانه رباتیک ارومیه در کشور بومی می شود

به گزارش سیناپرس، جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از ثبت داروخانه رباتیک به عنوان فناوری جدید با امکانات داخلی، این ربات ها در داخل تولید و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع می شود.
وی با تاکید بر اینکه این سامانه هوشمند در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: این امر علاوه بر اینکه به نفع صنعت کشور بوده، در کاهش هزینه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان نیز موثر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: داروخانه رباتیک ارومیه از کشور فنلاند و به قیمت 14 میلیارد ریال خریداری شده است.
آقازاده گفت: سه ربات در این داروخانه در حال کار بوده که 2 ربات به امر انبارگردانی و انبارداری و یک ربات در امر تحویل دارو فعال است.
وی افزود: کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت کار، انبارگردانی به روز داروها، ارائه دارو بر اساس قیمت درج شده روی بسته بندی دارو و ورود یک فناوری جدید به عرصه سلامت از مزایای داروخانه رباتیک است.
به گزارش ایرنا با راه اندازی کلینیک تدبیر ارومیه در سفر هفته گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی، داروخانه رباتیک این مجتمع نیز راه اندازی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا