سن ابتلا به بیماری قلبی-عروقی در ایران 10 سال جلو افتاده است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر باقر لاریجانی روز پنجشنبه در حاشیه سمپوزیوم یک روزه تازه های درمان دیابت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می تواند سبب افزایش مرگ زودرس در کشور شود. 
وی با اشاره به آمار افرادی که از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند، گفت: نزدیک به 40 تا 60 درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 در سراسر دنیا، از دیابت خود بی اطلاع هستند که در کشور ما این رقم به زیر 40 درصد رسیده است.
لاریجانی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در این زمینه ادامه درمان دیابت و مصرف به موقع داروهاست که متاسفانه برخی از مبتلایان به دیابت این موضوع را رعایت نمی کنند. 
به گفته وی دسترسی به داروی درمان دیابت وضعیت خوبی دارد و داروهای درمان این بیماری از جمله انسولین در همه کشور در دسترس بیماران است. 

***150 کلینیک دیابت راه اندازی می شود
رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به گسترش کلینیک های دیابت در کشور گفت: در آینده نزدیک حدود 150 کلینیک دیابت در کشور راه اندازی می شود. 
وی اظهار داشت: در این کلینیک ها علاوه بر ارائه خدمات درمان بیماری دیابت، خدمات دیگر بیماری های مرتبط با دیابت مانند زخم پا هم در اختیار بیماران قرار می گیرد. 
به گزارش ایرنا، سمپوزیوم یک روزه تازه های درمان دیابت با محورهای راهنمای بالینی در مدیریت دیابت، پیشگیری و درمان دیابت، دیابت در نوجوانان و سالمندان، تغذیه در دیابت و توانمندسازی بیمار دیابتی امروز (8 آذر) در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برپاست. 
دیابت یا بیماری قند اختلال سوخت و سازی در بدن است، در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌ رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و انسولین تولیدی نمی ‌تواند عملکرد طبیعی داشته باشد. 
نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد؛ در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا