آموزش دیجیتالی کارمندان جنوب شرقی آسیا

شرکت‌های بزرگ فناوری متعهد شده‌اند مهارت‌های دیجیتالی برای نیروی کار کشورهای آسه آن را توسعه دهند. این تعهد، بخشی از ابتکار فروم اقتصادی جهان (World Economic Forum) و پیشگامی دیجیتالی آسه آن محسوب می‌شود که باهدف قرار دادن بیست میلیون نفر در آسیای جنوب شرقی تا سال ۲۰۲۰، تأثیر مضاعفی بر کارمندان شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد داشت.

هدف از اجرای این طرح، ایجاد یک جنبش منطقه‌ای بین شرکت‌هایی است که متعهد به توانمندسازی افراد و کارکنان خود از طریق افزایش مهارت، بازنشستگی و بالا بردن مهارت‌ها است. این موضوع نه‌تنها افزایش تعداد کارگران استخدام‌شده برای کارهای دیجیتال و آموزش مهارت‌های دیجیتال بلکه پشتیبانی از رهبران کسب‌وکار با بینش و تجزیه‌وتحلیل آنچه شرکت‌های دیگر در منطقه برای ساخت یک نیروی متمرکز در آینده را افزایش می‌دهد.

ازجمله اهداف دیگر این طرح می‌توان به افزایش دو میلیون دلار کمک به ارائه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان حوزه‌های فناوری کشورهای عضو آسه آن، اطمینان از اضافه شدن دویست هزار نیروی کار ماهر در حوزه دیجیتال در سراسر منطقه و جذب حداقل بیست هزار شهروند از طریق برنامه ویژه روز الهام بخشی دیجیتال محسوب می‌شود که به‌موجب آن شرکت‌ها از دانش جویان و مردم دعوت می‌کنند از دفاتر آن‌ها بازدید کرده و موارد بیشتری در مورد ماهیت کارهای آینده بیاموزند.

در این طرح همچنین فرصت‌های کارآموزی مناسبی برای دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای آسه آن و نیز ابتکاراتی برای تنظیم و تعدیل فناوری‌های دیجیتال و ایجاد برنامه‌های دوره‌های فناوری و محاسبات در ۲۰ دانشگاه کشورهای این حوزه وجود خواهد داشت.

هدف از اجرای این طرح، ایجاد یک جنبش منطقه‌ای بین شرکت‌هایی است که متعهد به توانمندسازی افراد و کارکنان خود از طریق افزایش مهارت، بازنشستگی و بالا بردن مهارت‌ها است. این موضوع نه‌تنها افزایش تعداد کارگران استخدام‌شده برای کارهای دیجیتال و آموزش مهارت‌های دیجیتال بلکه پشتیبانی از رهبران کسب‌وکار با بینش و تجزیه‌وتحلیل آنچه شرکت‌های دیگر در منطقه برای ساخت یک نیروی متمرکز در آینده را افزایش می‌دهد.

جاستین وود (Justin Wood) رئیس بخش آسیا اقیانوس آرام و عضو کمیته اجرایی ابتکار فروم اقتصادی جهان در این رابطه گفت: «انقلاب صنعتی چهارم در سرعت بخشیدن به‌سرعت و تغییر مهارت‌هایی است که کارگران برای آینده کاری خود به آن نیاز دارند.»

این تغییرات مشابه رشد جمعیت کشورهای آسه آن است که در با افزایشی یازده‌هزارنفره در روز مواجه است که به نظر می‌رسد این روند طی ۱۵ سال آینده نیز ادامه داشته باشد. با توجه به این روند، بسیار مهم است که کسب‌وکارهای ارائه‌شده، به ایجاد مهارت‌های دیجیتالی در این منطقه کمک کند.

از کلیه شرکت‌ها جهت پیوستن به این طرح دعوت‌شده است و گوگل نیز متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۲۰، سه میلیون کارمند متخصص درزمینهٔ فناوری‌های دیجیتال در منطقه آسه آن را آموزش دهد، درحالی‌که سیسکو، Lazada، مایکروسافت و Sea Group متعهد شده‌اند تا پنج میلیون و شش‌صد و سی‌وچهار نفر را در این حوزه تحت آموزش قرار دهند.

در قالب این طرح از شهروندان آسه آن درخواست شده است تا در برنامه‌های موسوم به‌روزهای الهام گیری دیجیتال شرکت کنند و کمپانی‌های فوق‌الذکر همگی متعهد به ارائه فرصت‌های جدید دیجیتالی برای حدود یک‌میلیون شهروند از کشورهای این حوزه تا سال ۲۰۲۰ شده‌اند. شرکت‌ها و اعضای این فوروم موظف به انتشار موفقیت‌های خود در این زمینه بوده و بخش‌های خصوصی و دولت در دو سال آینده برای اطمینان از تلاش‌های شرکت‌ها با تدوین سیاست‌های عمومی درزمینهٔ آموزش و تعلیم و تربیت و شکل دادن به آن کمک می‌کنند.

در همین رابطه پیچت دورونگ کاوروج (Pichet Durongkaveroj) وزیر اقتصاد دیجیتال و جامعه کشور تایلند که یکی از مشاوران این طرح به شمار می‌رود، گفت: «افزایش و گسترش هوش مصنوعی و فناوری‌های روباتیک موجب پدیدار شدن دغدغه‌های درباره آینده شده است اما من در این رابطه خوش‌بین هستم. من معتقدم که اگر کارگران مهارت‌های مناسبی داشته باشند، انقلاب چهارم صنعتی به‌شدت توانمند خواهد شد و دستمزد و استانداردهای زندگی را در تایلند و در سراسر منطقه افزایش خواهد داد؛ اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که امروز کارگران آموزش‌های درستی را دریافت می‌کنند.»

راجان اناندان (Rajan Anandan)، معاون بخش هند و جنوب شرق آسیا در گوگل نیز در این رابطه اعلام کرد: «منطقه آسه آن می‌تواند با استفاده از اقتصاد دیجیتال خود برای تسریع تجارت و رشد درون منطقه‌ای تا سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش یک تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخلی باشد. این طرح آموزشی کلید رشد این رقابت خواهند بود و نیروی کار دیجیتال آن‌ها عامل مهمی در تغییر جوامعشان محسوب می‌شود. ما متعهد به حمایت از اقتصاد دیجیتالی امیدوارکننده در جنوب شرق آسیا هستیم.»

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: thestar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا