تخریب جنگل های آمازون بیش از 13درصد افزایش یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این تصاویر که تا پایان ماه ژوئیه 2018 (تیر/ مرداد) گرفته شده است، نشان می دهد که حدود هفت هزار و 900 کیلومتر از مساحت جنگل های آمازون در مقایسه با سال گذشته میلادی تخریب شده است.
تخریب جنگل های آمازون یکی از عوامل اصلی گرم شدن زمین است. این جنگل ها به ریه های کره زمین شهرت دارند و حفاظت آن برای توازن آب و هوای جهان حیاتی است.
«ادیسون دوارته» (Edison Duarte) وزیر محیط زیست برزیل در بیانیه ای اعلام کرد که قطع بی رویه درختان عامل اصلی تخریب جنگل های استوایی آمازون است. وی از دولت خواست که محافظت از این جنگل ها را افزایش دهد.
بیشترین تخریب جنگل در ایالت های پارا (در شمال) و «ماتو گروسو» (Mato Grosso) در غرب برزیل صورت گرفته است. 
دیده بان آب و هوایی در برزیل که از سازمان های غیر دولتی است، در بیانیه ای اعلام کرد که تخریب جنگل های آمازون تنها ناشی از قطع بی رویه درختان نیست، بلکه در برزیل به همراه تلاش مزرعه داران برای توسعه زمین زراعی، سهم بسزایی در افزایش تخریب ها ایفا کرده اند.
منطقه آمازون که 7٫5 میلیون متر مربع وسعت دارد. شامل بزرگترین جنگل بارانی و حوزه رودخانه جهان می باشد.
این منطقه وسیع در پایین خط استوا و در هشت کشور برزیل، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گینه، سورینام و بولیوی و همچنین گینه فرانسه گسترده شده است.
وسیع ترین بخش این جنگل، یعنی 60 درصد از آن در برزیل قرار دارد به گونه ای که نیمی از این کشور پوشیده از جنگل است و پس از آن 13درصد در پرو واقع است.
دانشمندان تخمین می‌زنند که این جنگل دارای بیش از دو و نیم میلیون گونه حشره، بیش از 40 هزار گونه درخت و گیاه، یکهزار و 500 نوع پرنده و بیش از 2 هزار نوع ماهی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا