زیست فناوری باید 10 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل دهد

 دکتر مصطفی قانعی افزود:زیست فناوری یکی از رشته های مهم در دنیا محسوب می شود و کشورهای توسعه یافته به این حوزه توجه ویژه ای دارند؛ اما در ایران از این رشته غفلت شده است که امیدواریم با پیگیری های ستاد توسعه زیست فناوری و اهدافی که برای ستاد تعیین شده است به جایگاه واقعی زیست فناوری در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد:آموزش و تربیت نیروی زیست فناور از دوران دانش آموزی امکان پذیر است به همین دلیل قصد داریم مدارس را نیز به صورت جدی تری در این حوزه وارد کرده و این رشته را بین دانش آموزان ترویج کنیم.
قانعی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری از نظر اجرایی در راستای سیاست ملی کوچک سازی بدنه دولت، با پرهیز از گسترش سازمان اداری تلاش دارد تا وظایف و مأموریت های خود را بر اساس بهره گیری از سرمایه انسانی و امکانات موجود در نهادهای ذیربط انجام دهد.
 به گزارش  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی،اضافه کرد: ورود و حمایت از حوزه های فراموش شده و معطل مانده در زنجیره علم تا ثروت در زیست فناوری و ترویج عمومی و فرهنگ سازی الگوهای نوین در زیست فناوری از راه کارهایی است که ستاد برای توسعه این رشته در نظر گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا