اجلاس منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش در ایران آغاز شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،شورای جهانی پژوهش، سازمان بین‌المللی متشکل از سران بنیادهای علم دنیا است که کار خود را با اهداف بهبود ارتباط و همکاری میان بنیادهای علم دنیا، ارتقا و ترویج اشتراک اطلاعات و بهترین شیوه‌های همکاری تحقیقاتی، فراهم کردن فضایی برای جلسات منظم سران بنیادهای علم، استفاده از فرصت‌ها و توجه به دغدغه‌های مشترک در حمایت از امر پژوهش و آموزش، ارائه راهکار برای موسساتی که قصد ایجاد چشم‌انداز جهانی در زمینه پژوهش دارند و بررسی سازوکارهایی که پژوهش و جامعه پژوهشی را در عرصه جهان حمایت می‌کنند، دنبال می‌کند.

برای نخستین بار بنیاد ملی علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران) به عنوان تنها نماینده ایران در اجلاس منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش سال 2015 در کشور استرالیا حضور یافت.

شورای جهانی پژوهش علاوه بر اجلاس جهانی، سالیانه یک بار در قالب اجلاس منطقه‌ای تشکیل جلسه می‌دهد. در این اجلاس مدیران بین‌المللی نهادهای علم و شوراهای پژوهشی عضو هر قاره حضور یافته و در خصوص موضوعاتی از پیش تعیین‌شده، سیاست‌گذاری می‌کند.

بر این اساس اجلاس سالیانه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای پژوهش در ایران و به میزبانی بنیاد ملی علم ایران امروز آغاز به کار کرد.

در این اجلاس دو موضوع "اثربخشی پژوهش" و "نقش زنان در پژوهش" بررسی و تبادل نظر می‌شود.

در این نشست مدیران علم از هفت کشور آلمان، چین، ژاپن، اندونزی، سریلانکا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی حضور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا