نمایش ۱۱۴ اثر هنری قرآنی هنرمندان برجسته در نمایشگاه قرآن

علی ثابت دبیر کمیته هنر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به این که بخش رقابتی کمیته هنر دوباره راه اندازی می شود گفت: در این بخش که سال قبل فعالیت چندانی نداشت، هنرمندان جوانی که هنوز به درجه استادی و حرفه ای نرسیده اند می توانند آثار خود را در فضای نمایشگاه قرآن به نمایش درآورند.

وی آخرین فرصت ارسال آثار هنرمندان جوان به بخش رقابتی نمایشگاه قرآن را ۱۹ خرداد جاری اعلام کرد و گفت: آثاری که به کمیته هنر نمایشگاه قرآن کریم فرستاده می شود مورد بررسی داوران قرار می گیرد و از بین آنها بهتری آثار برای نمایش در بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم انتخاب خواهد شد.

ثابت گفت: فراخوان کمیته هنر نمایشگاه قرآن از یک ماه پیش برای ارسال آثار در رشته های خوشنویسی، تصویرگری قصص قرآنی، هنرهای تجسمی و هنرمدرن که شامل گرافیک، عکس ونقاشی منتشر شده و دبیرخانه کمیته هنر کار جمع آوری آثار را بر عهده دارد.

دبیر کمیته هنر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن تهران با بین اینکه بخش هنری نمایشگاه قرآن در ۴ بخش اصلی برگزار می شود گفت: امسال در بخش آثار استادان، ۱۱۴ اثر هنری و  تابلو به میمنت ۱۱۴ سوره مبارکه قرآن به نمایش گذاشته می شود. در واقع گزیده ای از آثار استادان و هنرمندان حرفه ای حوزه هنرهای قرآنی در رشته های مختلف نقاشی، نقاشی-خط، خوشنویسی، هنر مدرن، آثار حجمی و سایر هنرهای تجسمی در این بخش به اجرا در می آید.

ثابت همچنین از برگزاری کارگاه های هنری برای بازدید عموم در نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ها آشناسازی شهروندان با مراحل تولید و اجرای آثار هنری است. به گفته او، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی برای علاقه مندان نیز با اطلاع رسانی و هماهنگی قبلی توسط استادان مجرب در طول برپایی نمایشگاه برگزار می شود.

وی نمایش آثار هنری موزه ای را بخش دیگری از فعالیت های کمیته هنر در بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و گفت: قرار است براساس هماهنگی هایی که انجام شده است آثار هنری قرآنی از بسیاری از موزه های ایران جمع آوری شود و در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن در بخش آثار میراثی کمیته هنر به نمایش گذاشته شود.

ثابت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مسابقه عکس اینستاگرامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: قرار است مسابقه عکس ایسنتاگرامی برای عموم مردم با موضوع قرآن و معنویت برگزار شود. در عین حال نشست های تخصصی بررسی آثار هنری با حضور استادان رشته های مختلف برگزار خواهد شد. همچنین مراسم رونمایی از آثار هنری برگزیده نمایشگاه قرآن کریم نیز درمدت برگزاری این نمایشگاه انجام خواهد شد.

وی در پایان سخنانش گفت: قرار است کتاب هنری نمایشگاه قرآن کریم در مدت فعالیت این نمایشگاه تهیه و پیش از پایان فعالیتهای نمایشگاه در دوره بیست و سوم منتشر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا