باند فرکانسی مورد استفاده برای پخش همگانی آنالوگ و تلفن همراه آزاد شود

 «حسین فلاح جوشقانی» با یادآوری کاربرد این باند برای توسعه شبکه تلفن همراه گفت: موضوع آزاد نشدن این باند از سوی رسانه ملی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.

وی توضیح داد: با توجه به دیجیتالی شدن شبکه پخش همگانی که در دنیا، بخشی از باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز که پیش از این برای سرویس آنالوگ پخش همگانی استفاده می شد، اکنون آزاد شده و براساس مقررات بین المللی و توافق کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی اختصاص یافته است.
وی افزود: صداوسیما در ایران برخلاف دیجیتالی شدن و بلااستفاده بودن این باند، ادعای مالکیت آن را دارد اما طبق مقررات، باید مانند سایر باندهای فرکانسی، برای توسعه زیرساخت و شبکه ها از آن استفاده شود.
معاون وزیر ارتباطات، این بخش از باندهای فرکانسی را از نظر اقتصادی بسیار باارزش دانست و گفت: با توجه به حل نشدن اختلاف ها، موضوع در دولت و شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و فرآیند آن در جریان است.
وی درباره باند فرکانسی مورد نیاز اینترنت اشیا نیز گفت: در حوزه اینترنت اشیا و نسل پنجم تلفن همراه، مطالعات کاملی انجام دادیم و سال آینده نیز کنفرانس بین المللی رادیویی برگزار می کنیم که یکی از تصمیم های این کنفرانس، باند فرکانسی حوزه اینترنت اشیا و نسل پنجم تلفن همراه است و از حقوق فرکانسی کشور در این حوزه دفاع خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، دولت الکترونیک یا دیجیتالی، به استفاده دولت، از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می‌شود که از سالهای آغازین قرن 21 در کشورهای مختلف اجرایی شده، با این حال، اجرای کامل این طرح در ایران همچنان با مشکلاتی همراه است که به نظر می رسد کمبود پهنای فرکانسی در کشور مهمترین مانع در اجرای نسل پنجم تلفن همراه به شمار می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا