علم، فناوری، ریاضیات، مهندسی و کنگره آمریکا

کریسی هولاهان (Chrissy Houlahan)، از جمله افراد راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا است. هولاهان طی 30 سال گذشته و با دارا بودن مدرک مهندسی صنایع، حوزه‌های مختلف کاری از تدریس به عنوان معلم شیمی دبیرستان، حضور در یک شرکت تولید پوشک ورزشی تا خدمت در نیروی هوایی آمریکا و فعالیت در صنعت هواپیماسازی این کشور را تجربه کرده است.

هولاهان معتقد است، دیدگاه یک متخصص در حوزه فنی و مهندسی با دیدگاه یک قانونگذار و سیاستمدار متفاوت است و همین تفاوت دیدگاه می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. این مسأله، انگیزه اصلی او برای حضور در حوزه انتخابیه ششم پنسیلوانیا – یکی از حوزه‌های انتخابیه مجلس نمایندگان آمریکا – بود.

کنگره آمریکا مجبور به تصویب قوانین جدیدی است که شاید بنیانگذاران آن، هیچوقت تصور آن را هم نمی‌کردند. امنیت سایبری، امنیت بیولوژیکی، فناوری اطلاعات و مباحث حریم خصوصی از جمله موضوعاتی هستند که نیاز به تصویب قوانین جدید دارند و می‌توان از دانش متخصصان حوزه‌های STEM برای تصویب این قوانین استفاده کرد.  

در انتخابات اخیر میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا 9 نفر با تخصص در حوزه‌های STEM – یک سناتور و 8 عضو مجلس نمایندگان – انتخاب شدند. این افراد دارای تخصص در زمینه‌های اقیانوس‌شناسی، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و بیوشیمی هستند.

درحال حاضر تنها 7 درصد اعضای کنگره دارای تحصیلات در حوزه‌های STEM هستند. یکی از دلایل حضور کم این افراد در کنگره آمریکا، موانع فرهنگی است.

برخی از دانشمندان و متخصصان حوزه‌های STEM علم را بالاتر از سیاست می‌دانند و این دیدگاه باعث شده است که آنها تمایلی به حضور در عرصه سیاست و شرکت در انتخابات کنگره نداشته باشند؛ اما این دیگاه نیازمند بازنگری است.

از جمله تلاش‌ها برای حمایت از حضور بیشتر متخصصان در حوزه‌های STEM در انتخابات کنگره آمریکا، شکل‌گیری گروه 314 Action پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. دیدگاه‌های ضدعلم دونالد ترامپ، به ویژه مخالفت آشکار با موضوع تغییرات آب و هوایی، از دلایل اصلی شکل‌گیری این گروه بود.

گروه 314 Action بیش از 2 میلیون دلار برای حمایت از 13 نامزد در انتخابات اخیر میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا هزینه کرد که در نهایت، 8 نفر از آنها موفق به راهیابی به مجلس نمایندگان شدند. این گروه قصد دارد به حمایت‌های خود برای حضور فعال‌تر دانشمندان و متخصصان حوزه‌های STEM در انتخابات آینده کنگره آمریکا ادامه دهد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: npr.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا