شیوع آرتریت روماتوئید در زنان 3برابر مردان است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر محسن سروش روز یکشنبه در نشست خبری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران اظهار داشت : آمار جهانی شیوع این بیماری حدود 4 دهم درصد تا یک درصد است و براساس بررسی های به عمل آمده شیوع آن در ایران کمتر از 4 دهم درصد است.

وی، مهمترین علامت این بیماری را تورم ، درد و التهاب مفاصل اعلام کرد که این درد به خصوص در صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب بیشتر است، گفت: البته هر کسی که صبح ها از خواب بیدار می شود و دست هایش مقداری خشک است به معنی مبتلا به روماتیسم نیست.
سروش ادامه داد که خشکی دست در این نوع روماتیسم ها وجود دارد، خیلی واضح و مشخص است و بیمار به شدت از آن رنج می برد و حدود یک ساعت با این درد درگیر است تا این علامت به تدریج کاهش پیدا کند.
دبیر انجمن روماتولوژی ایران گفت: آرتریت روماتوئید بیماری مزمن است و به آرامی شروع می شود و به تدریج شدت می یابد و اگر به موقع تشخیص داده شود، درمان می شود.
وی با اشاره به اینکه این بیماری های مزمن لازم است برای طولانی مدت تحت نظر پزشک برای درمان باشند، ادامه داد که درمان این بیماری طولانی مدت است اما تمام علایم این بیماری را می توان از بین برد.

 تعویض مفاصل در دنیا تا 50 درصد کاهش یافته است
دبیر علمی دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی اظهار داشت: با ارتقا روش های درمانی آرتریت روماتوئید در دنیا، آمار تعویض مفاصل تا 50 درصد کاهش یافته است.
دکتر عبدالرحمان رستمیان در این نشست خبری بیان داشت: با بهره گیری از روش های درمانی پیشرفته، می توان از تعویض مفاصل جلوگیری کرد.
وی افزود: بیماری عضلانی و استخوانی سبب ناتوانی در افراد می شوند و این بیماری علاوه بر افزایش بار مالی برای دولت و خانواده ها، سبب کاهش توانمندی افراد در زندگی عادی می شوند. این افراد با درمان، توانمندی های خود را به دست می آورند و می توانند به زندگی عادی خود برگردنند.
دوازدهمین کنگره سالانه انجمن روماتولوژی 7 تا 9 آذر ماه در جزیره کیش برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا