کشف درخت پول در حفاری‌های باستان شناسی

تیمی از باستان شناسان در آخرین حفاری‌های خود در چین موفق به کشف یک درخت پول چند هزارساله شدند که در آرامگاهی در شهر چنگدو (Chengdu) واقع در استان سیچوان (Sichuan) از استان‌های جنوب غربی این کشور مدفون‌شده بود. البته بدنه اصلی این درخت پیش‌ازاین به سرقت رفته است.

درواقع درخت پول، مجسمه‌ای است به شکل درخت که با سکه‌های برنزی تزئین شده است. پایه ستون سفالی و توده‌ای از سکه‌های برنزی بخش‌هایی هستند که از این درخت پول باقی‌مانده و بخش اصلی این درخت و بقایای آرامگاه مورد دستبرد و سرقت قرارگرفته است.

لازم به توضیح است که درواقع درخت پول، مجسمه‌ای است به شکل درخت که با سکه‌های برنزی تزئین شده است. آرامگاهی که این مجسمه درختی در آن کشف‌شده به یک اصیل‌زاده از خاندان سلسله هان شرقی (Eastern Han) از ۲۵ تا ۲۲۰ میلادی تعلق دارد. باستان شناسان موسسه تحقیقات و مطالعات فرهنگی چنگدو (Chengdu) در آخرین حفاری خود در سایت باستانی سیچوان موفق به کشف این آرامگاه شده‌اند.

تانگ بین (Tang Bin) سرپرست این گروه حفاری در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که گروهش علاوه بر این درخت پول توانستند ظروف سفالین و شمشیرهای آهنی را در این آرامگاه از زیرخاک بیرون آورند.

پایه ستون سفالی و توده‌ای از سکه‌های برنزی بخش‌هایی هستند که از این درخت پول باقی‌مانده و بخش اصلی این درخت و بقایای آرامگاه مورد دستبرد و سرقت قرارگرفته است. بر اساس اظهارات باستان شناسان، درختان پول یکی از اقلامی بودند که تدفین آن در دوره سلسله هان شرقی معمول بوده است.

تانگ بین در توضیحاتی که در این رابطه ارائه داده می‌گوید: «این کشف، ابزار و مواد باارزشی از مراسم خاک‌سپاری، تشریفات مذهبی و آداب‌ورسوم از سلسله هان شرقی را برای مطالعه و بررسی بیشتر در این رابطه در اختیار باستان شناسان و محققان قرار داده است.»

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: en.people

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا