کپسولی که جایگزین همه کپسول ها می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، بسیاری از افراد به علت ابتلا به بیماری های مختلف مجبور به بلعیدن کپسول های مختلفی در ساعات متفاوت روز هستند و تنظیم دقیق زمان مصرف این کپسول ها چندان ساده نیست و فراموشی این کار می تواند به تشدید بیماری های مختلف منجر شود.

اما محققان با استفاده از فناوری های نوظهور موفق به یافتن راه حلی برای این مشکل شده اند تا بتوان کپسولی تولید کرد که محتوای چند کپسول متفاوت را بدون ایجاد مشکل در خود جای دهد. با استفاده از این کپسول افراد دیگر مجبور به مصرف چند کپسول در طول هفته نیستند و می توانند مشکلات درمانی مختلف خود را با بلعیدن تنها یک کپسول برطرف کنند.

کپسول یادشده که توسط محققان دانشگاه ام آی تی تولید شده مجهز به 6 بازوی تولید شده از پلیمری مستحکم است که هر یک از آنها دارای یک دارو و محتوای خاص هستند. این بازوها از طریق یک هسته منعطف قابل تجزیه در درون بدن به یکدیگر متصل می شوند و کل این مجموعه در قالب یک کپسول ژلاتینی استاندارد قابل بلعیدن است.

ژلاتین کلی بعد از رسیدن به درون شکم تجزیه می شود و هر یک از بازوها جدا شده و مسیر خود را در درون بدن طی می کنند و محتوای آنها به تدریج جذب بدن می شود. کل این مجموعه به گونه ای طراحی شده که عبور آن از داخل اعضا و جوارح بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

این سیستم قبلا با موفقیت بر روی خوک ها آزمایش شده و از آن برای درمان همزمان بیماری مالاریا و سه ویروس دیگر استفاده شده است. حالا آزمایش موفقیت آمیز آن بر روی انسان موجب شده تا برنامه ریزی برای تولید انبوه آن آغاز شود. کپسول آزمایش شده بر روی انسان حاوی مجموعا ۵۰ گرم ماده بوده که همه آنها در حالت عادی باید در ساعات جداگانه برای درمان آلزایمر مصرف می شدند. تا به حال اثرات جانبی نامطلوبی به دنبال مصرف این کپسول مشاهده نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا