آخرین دستاوردهای سامانه‌های هوشمند پلیمری بررسی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، دکتر حمید میرزاده دبیر سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوزی پلیمرها (ISPST ۲۰۱۸) با بیان اینکه این سمینار با تمرکز بر علوم و تکنولوژی پلیمرها از سال ۱۳۶۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: ۵ دوره از این سمینار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده و امسال نیز این دانشگاه میزبان ششمین دوره این رویداد خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این سمینار ۲۸ آبان تا اول آذر ماه است، خاطرنشان کرد: سمینار ISPST در دوره‌ های قبل در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی  برگزار شده است. 

میرزاده با اشاره به دغدغه‌ های زیست محیطی در جهان، خاطر نشان کرد: بر این اساس در سیزدهمین دوره سمینار علوم و تکنولوژی پلیمرها، موضوع سامانه های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست با عنوان  Ecofriendly  and smart polymer systems در نظر گرفته شده است.

وی یکی از اهداف اصلی این سمینار را ارائه راه حل‌های علمی و تکنیک‌های کاهش زیان ضایعات پلیمری در اکو سیستم حیاتی دانست و ادامه داد: البته دانشمندان این رشته با حضور دانشجویان خود و نیز صاحب‌نظران صنعت با آخرین تحولات ملی و جهانی در این زمینه مهم علمی و صنعتی آشنا و از دست آوردهای یکدیگر باخبر خواهند شد. 

به گفته دبیر این دوره از سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمریها در این دوره حدود ۵۳۶ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۱۲ سخنرانی و ۳۷۷ پوستر ارایه می‌شود ضمن آنکه قرار است کتاب این سمینار توسط ناشر بین المللی Springer/Nature به چاپ برسد.

میرزاده با بیان اینکه۷۰ داور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری مقالات و پوسترها را بر عهده دارند، اظهار کرد: از ۱۰ سخنران کلیدی ۷ نفر خارجی از کشورهای نروژ، کانادا، آلمان، اتریش، پاکستان و عراق و آمریکا هستند.

به گفته وی معرفی مقالات و پوسترهای برتر، قدردانی از پیشکسوتان عرصه علوم و تکنولوژی پلیمرها و بررسی برنامه کنفرانس آتی ۲۰۲۰ را از دیگر برنامه‌های این سمینار عنوان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا