نمایشگاه و فن بازار هفته پژوهش امسال چه ویژگی هایی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار معمولا هرسال همزمان با هفته پژوهش در دهه سوم ماه آذر برگزار می شود، هیجدهمین دوره این نمایشگاه 22 تا 26 آذر 96 میزبان 91 شرکت کننده در 150 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بود.
این نمایشگاه از چند سال قبل توسط پارک علم و فناوری گیلان برگزار می شود و مسئولان این پارک ضمن تدارک الزامات اداری و آماده سازی فضا، مسئولیت هایی از جمله تعیین سطح آمادگی فناوری طرح های رسیده به فن بازار و انتخاب برترین طرح ها را نیز برعهده داشته اند و دبیرخانه فن بازار در این پارک مستقر است. 
دکتر امیر ملک پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد تدارک نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال جاری گفت: این نمایشگاه (که امسال با نام نمایشگاه عرضه فناوری برگزار می شود) برای اولین بار نه در هفته پژوهش، بلکه سوم تا ششم دی و همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران یا ایران لب برگزار می شود. معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری متولی نمایشگاه ایران لب است و وزارت علوم در اقدامی برای هماهنگی بیشتر با معاونت علمی تصمیم گرفته نمایشگاه هفته پژوهش با این نمایشگاه همزمان و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شود. 
وی ادامه داد: پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیر فن بازار چند اولویت برای نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار امسال دارد، یکی از آنها بررسی جدی تر و دقیق تر سطح آمادگی فناوری /TRL طرح های رسیده و انجام داوری ها و امتیازدهی های واقعی تر است.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان افزود: اگر داوری طرح ها دقیق تر باشد، وقتی یک طرح از صفر تا 9 نمره ای برای سطح آمادگی فناوری می گیرد، فناور می تواند بفهمد فناوری در چه موقعیتی قرار دارد و برای خریداران آن هم تصمیم گیری راحت تر می شود. 
وی خاطرنشان کرد: افزون بر این، قصد داریم تنوع موضوعی فن بازار افزایش یابد؛ مثلا تریبونی باشد که افراد بتوانند ایده خود را بیان کنند تا سرمایه گذاران و متقاضیان ایده از این امر استفاده کنند. 
دکتر ملک پور تاکید کرد: همچنین می خواهیم نمایشگاه در فضای تعاملی برگزار شود و جذابیت های بصری آن را برای همه مخاطبان افزایش دهیم، دعوت از استارتاپ های موفق به این رویداد برای بیان تجربیات نیز از دیگر برنامه هاست تا بتوانند تجربیات خود را برای استارتاپ های جوان بیان کنند که در صورت موافقت همه طرف ها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز اخیرا در این مورد گفته بود: نمایشگاه‌ فناوری و فن بازار و نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با هدف اعلام هماهنگی کامل وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری همزمان و در یک مکان برگزار می شود.
مسعود برومند در باره تغییرات امسال نمایشگاه فناوری توضیح داد: امسال بخشی از سالن‌ ها به تجهیزات و مواد اختصاص پیدا می‌کند؛ لذا محصولات تولید شده شرکت‌ ها در پارک ‌های علم و فناوری ارائه می ‌شود. همچنین در یکی از سالن تقاضای فناوری شرکت های مختلف را داریم.
روز اول هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه‌ها، روز دوم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و عصر همان روز پژوهش و فناوری، روز سوم پژوهش، فناوری و چالش‌های ملی، صبح روز چهارم پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر و عصر همان روز پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی همچنین روز پنجم هفته پژوهش روز پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی عصر آن پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی نام گذاشته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا