طراحی هواپیمای پهن پیکر با انرژی خورشیدی

فتح الله امی در گفتگو با مهر در مورد برنامه های حمل و نقل هوایی پژوهشگاه هوافضا به تعویض موتور هواپیمای ۱۴۰ و نیز استفاده از انرژی خورشیدی برای هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع طراحی هواپیمای با انرژی خورشیدی در دست مطالعه قرار دارد.

وی در مورد مشکلات موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ و برنامه های پژوهشگاه هوافضا در این باره گفت: انتقال تکنولوژی و طراحی هواپیمای ایران ۱۴۰ با هزینه قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل عقلانیت حکم می ­کند هزینه مالی و نیروی انسانی این پروژه به لحاظ توقف پروازهای آن هدر نرود.رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: براین اساس پیشنهاد شد مطالعات تعویض موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ که در ایران به لحاظ هوای گرم مشکل دارد، انجام شود.

امی با تاکید براینکه فاز مطالعاتی این پروژه توسط وی و تیم همکارانش در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است، خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات به صنعت مربوطه تحویل شده است و امید می رود با اجرای این نتایج بر پروژه مدنظر، این هواپیمای ملی دوباره به پرواز درآید.

وی در مورد آخرین برنامه ریزی ها برای پروژه های کاوشگرهای تیر و مهر که پیش از این مطرح شده بود تصریح کرد: جزئیات دو پروژه کاوشگرهای تیر و مهر، پس از اتمام و پرتاب آن ارائه خواهد شد؛ الیته پرتاب این دو پروژه نیاز به کارفرما دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا