طوفان ماده تاریک به سمت زمین می آید

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، یک طوفان سریع السیر از ماده تاریک اکنون در کهکشان راه شیری آغاز شده که  به سمت زمین در حرکت است.

 این طوفان نامرئی با سرعت ۵۰۰ کیلومتر برثانیه حرکت می کند اما احتمالا خسارتی به زمین وارد نمی کند.

به گفته دانشمندان این طوفان چشم اندازی از ماده تاریک برای آنها فراهم می کند. این ماده فرضی بیش از دو سوم جهان را تشکیل می دهد. این ماده مرموز نامرئی است و نور را منعکس نمی کند. همچنین دانشمندان هیچ گاه آن را به طور مستقیم مشاهده نکرده اند. درک رازهای ماده تاریک درک انسان از ماده سازنده جهان را گسترش می دهد.

محققان دانشگاه زاراگوزا در اسپانیا طوفان ماده تاریک را با استفاده از اطلاعات ماهواره Gaia(متعلق به سازمان فضایی اروپا) ردیابی کرده اند.  

آنها حرکت مجموعه ای از ستاره های اطراف جریان S۱ را بررسی کرده اند. این جریان گروهی از ستارگان است که دور مرکز کهکشان ما می چرخند. دانشمندان معتقدند S۱ باقیمانده یک کهکشان کوتوله است که راه شیری میلیاردها سال قبل آن را رصد کرده است.

 این جریان از ۳۰ هزار ستاره تشکیل شده و دور کهکشان راه شیری می چرخد و به زودی به زمین برخورد می کند. این رویداد موج عظیمی در ماده تاریک اطراف زمین ایجاد می کند.

 به این ترتیب ماده تاریک بیشتری با سرعت زیادتر به سمت زمین حرکت می کنند.

ردیاب های ماده تاریک در سراسر جهان می توانند این تغییرات را رصد کنند و به این ترتیب دانشمندان می توانند چشم انداز جدیدی از این ماده به دست آورند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا