سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها برگزار می گردد

 دکتر حمید میرزاده، دبیر سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوزی پلیمرها اظهار کرد: رشته­ پلیمر از قبل از انقلاب  در پلی‌تکنیک تهران بنیان‌گذاری شد و تاکنون این رشته در این دانشگاه جایگاه ملی و بین‌المللی بالایی داشته است. البته ISPST در دوره‌­های قبلی در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شیراز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز برگزار شده است. انجمن پلیمر ایران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران همواره برگزارکننده اصلی این سمینار بین‌المللی هستند.

وی افزود: سیزدهمین دوره ­این سمینار بین‌المللی با توجه به دغدغه‌های زیست‌محیطی جهان امروز با موضوع "سامانه‌های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست" با عنوان "Ecofriendly and smart polymer systems" برگزار خواهد شد.

میرزاده تصریح کرد: باید در نظر گرفت که پلیمرها زندگی امروز بشری را بسیار مرفه کرده‌اند و زندگی بدون آن‌ها سخت خواهد شد. اما در عین حال نباید از خطرات زیست‌محیطی که ضایعات این مواد در طبیعت و اکوسیستم حیاتی برای انسان امروز ایجاد کرده نیز غافل شد. یکی از اهداف اصلی این سمینار پیشنهاد راه‌حل‌های علمی و تکنیک‌های کاهش زیان ضایعات پلیمری در اکوسیستم حیاتی است. البته دانشمندان این رشته با حضور دانشجویان خود و نیز صاحب‌نظران صنعت با آخرین تحولات ملی و جهانی در این زمینه مهم علمی و صنعتی آشنا و از دستاوردهای یکدیگر باخبر خواهند شد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۵۳۶ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۱۱۲ سخنرانی و ۳۷۷ پوستر در طی برگزاری همایش ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که قرار است کتاب این سمینار توسط ناشر بین‌المللیSpringer/Nature  منتشر شود، یادآور شد: ۷۰ داور از دانشگاه‌های مختلف کشور نیز برای داوری مقالات و پوسترها همکاری کرده‌اند.

دبیر سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمرها با بیان این که انتظار ما این است که به طور میانگین ۶۰۰ نفر در همایش حضور داشته باشند، گفت: از ۱۰ سخنران کلیدی ۶ نفر خارجی هستند. به طور کلی سخنرانانی از کشورهای نروژ، کانادا، آلمان، اتریش، پاکستان و عراق وآمریکا در همایش حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت http://ispst.ir/ مراجعه کنند، افزود: در روز اختتامیه همایش و پس از معرفی مقالات و پوسترهای برتر و قدردانی از پیشکسوتان عرصه علوم و تکنولوژی پلیمرها، برنامه­ کنفرانس آتی که در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد، عنوان می­‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا