افتتاح مرکز درمان ناباروری ایلام به کمک جهاد دانشگاهی

 دکتر «کریم همتی» در سومین جشنواره ترویج زایمان طبیعی، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمدن فرهنگسازی در ترویج زایمان طبیعی و کاهش گرایش مادران باردار به سزارین هستیم و در این راستا رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند به بهترین وجه نقش‌افرینی کنند.

وی با تشریح مزایای زایمان طبیعی، گفت: در زایمان طبیعی جنین به حداکثر تکامل خود می‌رسد و مشکلات تنفسی نوزاد بسیار کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به اشاره به کاهش 4 درصدی سزارین در استان، تصریح کرد: امروز تقریباً 50 درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و 50 درصد دیگر از روش سزارین انجام می‌گیرد و خوشبختانه امروز بیمارستان‌ها مجهز و به‌روز و پرسنل آموزش‌دیده هستند.

همتی از افتتاح مرکز درمان ناباروری استان ایلام در بیمارستان طالقانی و تجهیز آن با کمک جهاد دانشگاهی در آینده‌ی نزدیک خبر داد و تصریح کرد: امیداوریم این مرکز بتواند به حل مشکل زوجین نابارور کمک کند.

وی از حضور موسسه مرهم از 30 آبان تا 4 آذر در ایلام خبر داد و گفت : تاکنون نزدیک 400  نفر دارای شکاف لب و کام، ناهنجاری‌های بدو تولد، جمجمه، سر و صورت برای مراجعه به پزشکان موسسه ثبت‌نام کرده‌اند و کار درمان آنان به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

دکتر «آناهیتا جلیلیان» متخصص زنان نیز در این مراسم با تشریح مزایای زایمان طبیعی گفت: خوشایندسازی زایشگاه و روند زایمان را وظیفه خود می‌دانیم و سعی خواهیم کرد که مادران را به این باور برسانیم که به سمت زایمان طبیعی گرایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمحمدباقر هاشمی» نیز در این نشست با اشاره به آیات و احادیث درباره اهمیت جایگاه مادر و سختی‌های مادر شدن، اظهار کرد: اگر مادران باورمند جامعه‌ی ما با کلام وحی و احادیث بیشتر مانوس شوند، شیرینی مادر شدن را بهتر و بیشتر درک خواهند کرد.

وی بر فرهنگسازی در ترویج زایمان طبیعی برای همه‌ی اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: نقطه‌ی مطلوب در این حوزه این است که طبقات برخوردار نیز به سمت زایمان طبیعی گرایش پیدا کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا