دعوت از پژوهشگران برای ابداع ابزار بررسی حملات سایبری

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، "وزارت امنیت ملی آمریکا"(DHS)، بودجه‌ای به ارزش 1.3 میلیون دلار را به پژوهش‌ در مورد حملات سایبری اختصاص داده است.این سازمان اعلام کرد که قصد دارد بودجه خود را در اختیار گروه‌های پژوهشی دانشگاه‌های "کالیفرنیا، سن‌دیه‌گو"(University of California, San Diego) و "دانشگاه ایلینوی در شیکاگو"(UIC) بگذارد تا ابزاری برای سنجش هزینه‌های تهدیدات احتمالی سایبری ارائه دهند.

هدف از این پروژه که زیرمجموعه برنامه موسوم به "سایری"(CYRIE) به شمار می‌رود، ترغیب سازمان‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری در زمینه دفاع سایبری است تا مثبت‌ترین نتیجه رقم زده شود. اگر گروه‌های پژوهشی بتوانند هزینه تهدیدات سایبری و مزایای ابزار ایمنی لازم را محاسبه کنند، تصمیمات هوشمندانه‌تری در زمینه سرمایه‌گذاری خواهند گرفت.

"ارین کنیلی"(Erin Kenneally)، مدیر برنامه سایری، در بیانیه‌ای گفت: این پژوهش، به س ازمان‌ها کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات و خدمات سایبری را ارزیابی کنند. مدل استاندارد برای سنجش هزینه‌ها، تاثیر حملات سایبری را برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری مشخص می‌کند. این کار در حال حاضر به خاطر در دست نداشتن منبع مناسب برای درک آسیب‌ها غیرممکن است.

گروه پژوهشی دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیه‌گو، بیش از یک میلیون دلار بودجه دریافت کرده تا یک نرم‌افزار تحلیلی برای سنجش قابلیت اعتماد و ارزش ابزار ارزیابی خطر سایبری ارائه دهد. این نرم‌افزار می‌تواند امکان مقایسه محصولات مربوط به امنیت سایبری موجود در بازار را برای سازمان‌ها فراهم کند.

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نیز بودجه‌ یکساله‌ای معادل 227 هزار دلار دریافت کرده تا پلتفرمی برای سنجش عوارض حملات سایبری ارائه دهد. این ابزار می‌تواند به صورت خودکار، داده‌ها را برای ارزیابی تاثیر حوادث در زمان واقعی جمع‌آوری کند. سازمان‌ها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند هزینه‌های مربوط به این حوزه را بررسی کنند.

در این پژوهش، ابزاری ارائه خواهند شد که بتوانند تاثیر سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری را تحلیل و پیش‌بینی کنند و امکان، شدت و پیامدهای این حملات احتمالی را مورد بررسی قرار دهند. این سیستم‌ها می‌توانند رابطه میان این سرمایه‌گذاری‌ها و عملکرد تجاری را بسنجند و انگیزه‌ای برای مدیریت بهتر این شرایط فراهم کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا