ربات‌های نظامی در یک محوطه آموزشی آزمایش می شوند

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایسنا، ارتش انگلیس تصمیم دارد بزرگترین ربات‌های نظامی را در محوطه آموزشی خود در دشت سالزبری آزمایش کند.در این برنامه موسوم به "جنگجوی خودکار"(Autonomous Warrior)، بیش از 70 نوع از نخستین نمونه‌ سیستم‌های بدون سرنشین هوایی و زمینی در شرایطی مشابه شرایط میان جنگ، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

هدف از این برنامه آزمایشی، بررسی ربات‌ها در میدان جنگ و یافتن راه‌هایی برای به کارگیری آنها در ساختار کنونی ارتش است.

یکی دیگر از اهداف این برنامه، بررسی چگونگی استفاده از ربات‌ها برای حل مشکل "مایل آخر"(last mile) یعنی تنگنای پیش روی نیروهای پیاده و نیروهای ویژه در به دست آوردن غذا، سوخت، دارو، باتری و مهمات است. برنامه جنگجوی خودکار، نحوه انتقال تجهیزات توسط ربات‌های زمینی و هوایی را بررسی می‌کند تا سربازان کمتری را در خطر قرار دهد.

در این برنامه چهار هفته‌ای، بیش از 200 کارمند بین‌المللی و داخلی و سازمان‌هایی چون ارتش آمریکا، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، نیروی هوایی سلطنتی و آزمایشگاه علم و فناوری وزارت دفاع انگلیس نیز شرکت دارند.

برنامه جنگجوی خودکار با سرمایه یک میلیارد دلاری دولت و صندوق نوآوری دفاع انگلیس صورت می‌گیرد تا از نیروهای دفاعی و صنعت انگلیس محافظت کند.

"گوین ویلیامسون"(Gavin Williamson)، وزیر دفاع انگلیس گفت: اکنون نیروهای ما، فرصت آزمایش یک مجموعه سیستم رباتیک را در اختیار دارند و این بزرگترین آزمایش از نوع خود در تاریخ ما خواهد بود. تلاش ما این است که برای محافظت از نیروهای نظامی خود در آینده، با باهوش‌ترین افراد کار کنیم اما نیروهای ویژه خط مقدم، اکنون می‌توانند مهارت خود را بیشتر نشان دهند. استفاده از ربات به جای انسان، ایمنی نیروهای ما را در این جهان ناپایدار تضمین می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا