فروش محصولات شرکت های فناور کشور به 100 هزار میلیارد تومان می رسد

 سورنا ستاری روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون کشور دارای سه هزار و 700 شرکت فناور است، اظهار داشت: میزان فروش این شرکت ها در سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: این شرکت ها توانسته اند در سال گذشته حدود 450 میلیون دلار از فروش خود به کشورهای دیگر صادرات داشته باشند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه هدف دولت سوق دادن شرکت ها ی فناور به سمت صادرات است، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده این معاونت میزان صادرات این شرکت ها طی دو سال باید به یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: هر چند صادرات این محصولات در بخش آی تی قابل سنجش نیست اما تمام آمار و داده های اطلاعاتی در زمینه محصولاتی از جمله داروها، قطعات فناورانه و غیره موجود است.
ستاری با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اضافه کرد: مهمترین هدف دولت با توجه به دانش ها و استعدادهای این نیروها سوق دادن این پتانسیل ها به سمت فرهنگ کارآفرینی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص توانمندی استان کردستان در این حوزه گفت: نیروهای استان پیگیر، جدی و مصمم هستند که با کمترین امکانات به دنبال دستیبای به بیشترین سود و تولید هستند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از چند طرح علمی و افتتاح پروژه های دانش بنیان به کردستان سفر کرده است.
استاندار کردستان، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس دانشگاه کردستان و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان در فرودگاه شهدای سنندج از معاون رئیس جمهور استقبال کردند.
ستاری در این سفر یک روزه، با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار می کند، سپس از پارک نوآوری بازدید و در مراسم افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کردستان نیز شرکت خواهد کرد.
او در ادامه در مراسم افتتاح ساختمان بنیاد ملی نخبگان کردستان حضور یافته و از شرکت ‌های دانش بنیان تولیدی کیمیا بومی سازان، کنترل گستر کهربا، روماک گستر غرب و شرکت گیاهان دارویی شفا بازدید می کند.
شرکت در نشست شورای اداری استان کردستان آخرین برنامه معاون رئیس جمهور در سفر به این استان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا