ایران در حال تبدیل شدن به قطب منطقه ای در حوزه چشم پزشکی

به گزارش سیناپرس،دکتر علی صادقی طاری روز سه شنبه در حاشیه بیست و هشتیمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران به ایرنا افزود: کشور ما از پزشکان حاذق و توانمند برخوردار است و ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب علمی چشم پزشکی منطقه را دارد.

وی اظهار داشت: ما با انجمن های چشم پزشکی کشورهای منطقه از جمله افغانستان، ترکیه و عراق و آذربایجان در تعامل هستیم و اغلب آنان حضور خوبی در کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران دارند.

نخبگان چشم پزشکی کشور در تهران دور هم جمع شده اند
صادقی طاری اظهار داشت: نخبگان چشم پزشکی از سراسر کشور در قالب این رویداد علمی دور هم جمع شده اند و در تلاش هستند تجربیات و اندوخته های علمی خود را در اختیار چشم پزشکان قرار دهند.
وی اظهار داشت: در این کنگره مطالب مهم حوزه چشم پزشکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و همچنین تمرکز سخنرانان این کنگره بر روی مطالب جدید و آخرین دستاوردهای علمی، است.
دبیر اجرایی بیست و هشتیمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، ارایه پیشرفت های نوین علمی و آخرین دستاوردها در حوزه چشم پزشکی و نتایج پژوهش در کشور را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد و گفت: غرفه های نمایشگاهی در حاشیه این کنگره برپا شده تا پزشکان با تجهیزات مدرن و به روز این حوزه آشنایی پیدا کنند.
وی به حضور 18 صاحب نظر خارجی از کشورهایی مانند آمریکا و اروپا در این کنگره اشاره کرد و گفت: هیات هایی از کشورهای منطقه از جمله افغانستان و عراق نیز در این رویداد علمی حضور دارند.

تکنیک های نوین درمانی چشم پزشکی در این کنگره ارائه می شود
دبیرکل بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی نیز اظهار داشت: تکنیک ها و داروهای جدید یا تغییرات در آنها از جمله موضوعاتی است که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
دکتر محمود جباروند در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: موضوعات مهم به روز دنیا در علم چشم پزشکی و تجربیات برخی از همکاران صاحب نظر در کشورهای دیگر از مواردی است که در این کنگره مورد تعامل قرار می گیرد.
وی ادامه داد که حوزه چشم پزشکی به ۶ بخش تخصصی تقسیم شده و تازه های هر بخش ها از 21 تا 24 آبان ماه در قالب این رویداد علمی، مورد بحث و گفتگو می شود.

تغذیه مناسب و ورزش بهترین روش کنترل دیابت است
جباروند به عوارض متعدد دیابت از جمله بر روی چشم اشاره کرد و گفت: بهترین روش کنترل دیابت، تغذیه مناسب و ورزش است که اغلب مردم از این دو عامل مهم، غافل هستند.
وی افزود: مردم توجه کافی به ورزش و تغذیه مناسب ندارند و اگر ورزش و تغذیه صحیح را رعایت کنند خیلی از مشکلات مربوط به دیابت در کشور کم خواهد شد.
جباروند ادامه داد: هزینه فوق العاده ای که برای درمان دیابت در کشور صرف می شود با کاهش این بیماری می توان صرف موارد دیگری برای حفظ و ارتقاء سلامتی و تندرستی مردم شود.
وی با اشاره به احتمال تخصیص نیافتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات چشم پزشکی سرمایه ای، افزود: این موضوع می تواند مشکلاتی را به وجود آورد که انتظار داریم دولت حمایت کند؛ اگر خرید تجهیزات جدید به موقع انجام نشود در ارائه خدمات درمانی با کیفیت، دچار افت خواهیم شد.
بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران با حضور چشم پزشکان از اقصی نقاط کشور از 21 تا 24 آبان ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا