ذات الریه جان 11 میلیون کودک زیر 5 سال را می گیرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، فرانس پرس امروز (دوشنبه) گزارش داد: بررسی های جدید دانشگاه «جان هاپکینز» و گروه «کودکان را نجات دهید» براساس وضعیت کنونی نشان می دهد که تا پایان دهه آینده، بیش از 10 میلیون و هشتصد هزار کودک زیر پنج سال به این بیماری مبتلا می شوند.

شماری از کشورها بیشترین میزان قربانیان را خواهند داشت؛ انتظار می رود تا 1.7 میلیون کودک در هند و نیجریه، 700 هزار نفر در پاکستان و 635 هزار نفر در کنگو قربانی ذات الریه شوند.
اگرچه در کشورهای توسعه یافته عفونت ریه بیشتر سالمندان را مبتلا می کند اما در کشورهای درحال توسعه این کودکان هستند که مبتلا می شوند. صدها هزار کودک هرساله در اثر این بیماری که به راحتی می توان از بروز آن پیشگیری کرد، جان خود را از دست می دهند.
تنها در سال 2016 میلادی 880 هزار کودک که غالبا زیر دو سال سن داشتند، به دلیل ابتلا به ذات الریه جان خود را از دست دادند.
خبرگزاری فرانسه ادامه داد: نتایج این مطالعه که در روز جهانی ذات الریه منتشر شد، نشان می دهد که با گسترش پوشش واکسیناسیون، تولید آنتی بیوتیک های ارزان قیمت و تضمین تغذیه مناسب کودکان می توان جان 4.1 میلیون نفر را نجات داد.
ذات الریه اگر زود تشخیص داده شود و سیستم ایمنی بیمار تحت تاثیر قرار نگرفته باشد، قابل درمان است.
این بیماری کودکانی در اثر سوءتغذیه ضعیف شده اند را هدف قرار می دهد و روی هم رفته از مجموع بیماری های مالاریا، اسهال و سرخک نوزادان بیشتری را قربانی می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا