کاهش ضایعات پس از برداشت محصولات کشاورزی اهمیت دارد

به گزارش سیناپرس ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: محصولات این شرکت در جهت کاهش ضایعات کشاورزی است و به باغداران و کشاورزان برای رسیدن به این هدف کمک می کند.

محسن کریمیان در ارتباط با دستاوردهای این شرکت، گفت: اتاق کشت رویشگر، دستگاه نانو فا و خشک کن‌های مواد غذایی سه دستاورد جدید این شرکت است. نمونه‌های قبلی این محصول دارای اتاق کشت‌هایی بودند که درآن فقط برخی جوانه‌های خوراکی و علوفه اپوزیت می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه نانو فا محصول دیگر این شرکت است  که در جشنواره ملی شیخ بهایی توسط وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری اطلاعات رونمایی شده است واین دستگاه می تواند سبزیجات ارگانیک را در منزل خشک کند درواقع. این دستگاه با استفاده از دانش کشت بدون خاک و با هدف رشد و بهبود صنعت کشاورزی و دامداری کشور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساخته شده است.

کریمیان ادامه داد: متخصصان این شرکت توانستند با استفاده از دانش هیدروپونیک در دستگاه نانو فارم رویشگر، این محصول را طراحی کنند. در این دستگاه با استفاده از آب مغناطیسی، یون‌های محلول در آب، جذب گیاه شده و با استفاده از حداکثر ظرفیت گیاه، مقدار کشت آن را در مساحت یکسان چهار برابر و سرعت رشد آن را تا شش برابر افزایش می‌دهد و برای مصرف کنندگان خانگی باعث حذف زمان و مکان در کشت سبزیجات خانگی می شود.

مدیرعامل شرکت احیاگران قلب صنعت آسیا ادامه داد: میزان تولید دستگاه اتاق کشت رویشگر متفاوت است ومصرف آب در این محصول نسبت به زمین کشاورزی وگلخانه تا 90 درصد کاهش یافته است. محصولات کشاورزی حاصل از این دستگاه بهداشتی، ارگانیک است و درتولید آنها  از کودها و سموم کشاورزی استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر ازمحصولات شرکت "خشک‌کن های مواد غذایی و محصولات کشاورزی " است،گفت: این دستگاه در اشل‌های مختلف ارائه می‌شود و می تواند مصارف خانگی داشته باشد . این دستگاه در سطح‌های خانگی، کارگاهی وصنعتی استفاده می شود و مصرف گاز دستگاه‌های خشک کن یک سوم تا یک پنجم نسبت به محصولات مشابه داخلی کمتر است.

مدیرعامل شرکت احیاگران قلب صنعت آسیا در ارتباط با هزینه تولید و خرید محصولات این شرکت ،تصریح کرد: اگر فردی بتواند با استفاده از این دستگاه‌ها محصولات کشاورزی تولید کند،می‌تواند دو تا سه میلیون تومان درآمد داشته باشد و این مورد در تولیدات صنعتی می‌تواند درآمد میلیاردی برای تولید کننده ایجاد کند.

وی افزود: دستگاه اتاق کشت رویشگر دارای نمونه خارجی است و تفاوت نمونه داخلی با خارجی درمحفظه، مصرف انرژی و برخی ظرافت‌های ان است که شرکت در تولید دستگاه ها به این موارد توجه داشته است.

رییس هئیت مدیره شرکت احیاگران قلب صنعت آسیا اضافه کرد: دستگاه‌های خشک کن نمونه داخلی و خارجی ندارد و این شرکت در تولید دستگاه‌های خشک کن با ساخت سیستم حرارتی جداگانه و اتصال به دستگاه نوآوری ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت احیاگران قلب صنعت آسیا از سال 90 فعالیت خود را با ورود به شرکت‌های رشد مقدماتی،مرکز رشد اصفهان وسپس عضویت در پارک علم و فناوری اصفهان آغاز کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا