تصویری ماهواره‌ای از جزیره ماداگاسکار منتشر شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،آژانس فضایی اروپا به عنوان عکس فضایی هفته تصویری از جزیره "ماداگاسکار" منتشر کرده است.این تصویر توسط ماهواره " سنتینل-۳ "( Sentinel-3 ) به ثبت رسیده وجزیره "ماداگاسکار" را نشان می‌دهد. این جزیره در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا واقع شده و بالغ بر ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین جزیره بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

 بیش از ۹۰ درصد از حیات وحش و زیست گیاهی این جزیره مختص خودش بوده و تنوع زیستی این جزیره هم‌اینک به خاطر رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدیدها با مخاطره روبه‌رو است. " سنتینل-۳" نام یک مجموعه ماهواره دیدبانی زمین است که توسط "آژانس فضایی اروپا" به عنوان بخشی از برنامه "کوپرنیک" توسعه یافته است.

برنامه کوپرنیک پروژه‌ای اروپایی با هدف تثبیت توانایی اروپا در دیدبانی زمین است و به منظور دسترسی مقامات اروپا و دیگر کشورها به اطلاعات دقیق طراحی شده است تا در جهت مدیریت محیط، فهم و کاهش اثرات تغییر اقلیم قدمی برداشته شود.

هدف اصلی مأموریت "سنتینل-۳" اندازه‌گیری توپوگرافی سطح اقیانوس، دمای سطح زمین و دریا، اندازه‌گیری رنگ سطح زمین و اقیانوس با دقت مورد نیاز است تا برای سامانه‌های پیش‌بینی وضعیت اقیانوس‌ها و پایش‌های زیست‌محیطی و اقلیمی مورد استفاده قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا