تاسیس مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی و ضرورت مشارکت مراکز علمی و پژوهشی برای ارتقای دانش فناوری و رعایت ملاحظات محیط زیستی، ایمنی، بهداشت و انرژی در جامعه، قرارداد مدیریت و راهبری مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ اس ای/ HSE) و نکسوس بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد. 
بر اساس این قرارداد که با حضور دکتر احمد معتمدی (ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به امضای یحیی آل اسحق رئیس هیأت مدیره و مجتبی نوریان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از یکسو و بهرام طاهری از سوی دیگر رسید، دکتر بهرام طاهری ریاست مرکز اچ اس ای و نکسوس بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر را عهده دار شدند و مقرر گردید بهره برداری از امکانات، توانایی و ظرفیت های مرکز اعم از منابع انسانی، فنی، بانک های اطلاعاتی، توان فکری، تجربی و پژوهشی، ارتباطات ملی و بین الملل و فضاهای تحقیقاتی به منظور پشتیبانی علمی برای کارگروه ملی اچ اس ای و کارگروه ملی نکسوس و ایجاد زمینه های جدید کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده از طریق روش ها و فناوری های نسل نو مرتبط با این زمینه‌ها و اجرای پروژه های مطالعاتی، تحقیقاتی و عملیاتی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
همگون سازی مفاهیم، مصادیق و روش های پرداختن به اچ اس ای، استانداردسازی و هماهنگ سازی سیستم های اچ اس ای در کلیه سطوح در کشور، امکان انتقال تجارب علمی و فنی دستگاه ها و نهادها در کشور، تسهیل مشارکت حداکثری دانشجویان صلاحیت‌دار و علاقه‌مند در انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و توسعه‌ای از جمله مأموریت های مرکز HSE و نکسوس بنیاد دانشگاه امیرکبیر است. نتایج حاصل از عملکرد این مرکز می تواند امکان تصمیم سازی برای بهبود وضعیت منابع، وضعیت تولید ناخالص ملی و بهبود کارآفرینی و کاهش خسارات را فراهم نماید.
بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 81 تأسیس و از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد. این بنیاد که عام المنفعه و غیرانتفاعی توسط افراد خیر تاسیس شده و به صورت هیات امنایی اداره می شود، این بنیاد ماموریت دارد حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت باشد و از طریق توسعه کمی و کیفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسیر ارتقای علمی کشور گام بردارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا