امضای توافق نامه ای از سوی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در آستانه

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، این توافقنامه به منظور بهبود چارچوب قانونی همچنین افزایش فعالیت‌های مشترک در بخش فضایی امضا شد. در این سند که به تصویب نمایندگان شش کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان رسید، اشاره شده است که این توافق شامل کلیه کشورهای عضو مشترک المنافع می‌شود و همه آنها می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

این توافق مقررات برای همکاری در زمینه اکتشاف و استفاده از فضا را در ارتباط با حل و فصل مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی در چارچوب همکاری، تبادل اطلاعات محرمانه، اقدامات حفاظتی از فناوری و عملکرد شورای فضایی بین دولتی را مشخص می‌کند.

این سند بر پایه توافقی به امضا رسید که در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در تاریخ 28 سپتامبر 2018 در دوشنبه(پایتخت تاجیکستان) تصویب شده بود.

مفاد مورد توافق شده در این کنوانسیون شامل منابع فکری، علمی و تولیدی کشورهای عضو در زمینه تحقیقات فضایی و کاربردهای فضایی، ایجاد و به اشتراک‌گذاری سیستم‌های سنجش از دور زمین، سامانه‌های ارتباطی فضایی و پخش تلویزیونی، توسعه فناوری ناوبری ماهواره‌ای و نتایج فعالیت‌های فضایی در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا