دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز برگزار می شود

به گزارش سیناپرس، دکتر شهرام علمداری، معاون پژوهشکده غدد و دبیر علمی کنگره در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این کنگره با حضور اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط و سایر علاقمندان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به برخی از محورهای اصلی این کنگره، اظهار کرد: اختلالات غده تیروئید، اختلالات چربی‌های خون، بیماری غده هیپوفیز، نارسایی غدد فوق کلیوی، اندویورولوژی، پوکی استخوان، بیماری‌های متابولیک استخوان، چاقی و پزشکی شخصی برخی از محورهای کنگره هستند.

دبیر علمی همایش با اشاره به سایر برنامه‌های این کنگره، از اجرای برنامه آموزش مداوم برای دستیاران فوق تخصصی غدد در این همایش خبر داد و گفت: یک روز پیش از آغاز کنگره برنامه  بازآموزی تیروئید و دیابت لحاظ شده که حضور دستیاران فوق تخصصی غدد سراسر کشور در این دوره  الزامی است.

علمداری با بیان اینکه این کنگره با حضور اساتید برجسته داخلی و همچنین برخی از کشورهای خارجی برگزار می‌شود، تصریح کرد: سخنرانانی از فرانسه، ایتالیا، لبنان و دو تن از اساتید برجسته ایرانی از امریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و مدعوین را با آخرین دستآوردهای علمی این دو حوزه آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به طیف گستره شرکت‌کنندگان ادامه داد:  متخصصین و فوق تخصص‌های داخلی و غدد به عنوان اصلی‌ترین گروه مخاطبان کنگره، پزشکان عمومی، جراحان، متخصصین تغذیه و سایر گروه‌های مرتبط  می‌توانند دراین کنگره شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره، اظهار کرد: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی این حوزه و همچنین پژوهش‌های انجام شده طی چند سال اخیر در ایران و جهان برخی از اهداف این کنگره است.

دبیر علمی کنگره در خاتمه با اشاره به دریافت بیش از ۳۰۰ مقاله برای ارایه در کنگره، خاطرنشان کرد: پس از داوری نهایی ۲۴ مقاله به عنوان مقالات ارایه شفاهی برگزیده شد که در حین کنگره ارایه خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا