چسب بخیه از جنس طلا و ابریشم با فناوری نانو تولید شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، اگر چه چسب زخم های جراحی که با استفاده از یک دستگاه منگنه خاص موسوم به استاپلر ثابت می شوند، آسیبی به پوست بدن نمی رسانند اما فناوری جدید موجب می شود که نیازی به استفاده از دستگاه مذکور وجود نداشته باشد.

منگنه جراحی که برای نزدیک کردن لبه های پوست و گاهی بافت های داخلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا پلاستیکی بوده و حاوی تعدادی سوزن منگنه استریل است. اگر چه دستگاه یادشده وزن کم وسرعت بالایی دارد، اما گاهی باعث عفونت شده و گاهی به بافت های داخلی بدن آسیب می رساند.

در مواردی نیز استفاده نادرست از دستگاه یادشده به زیبایی طبیعی بدن آسیب زده یا فرایند التیام بخشی سلول ها را کند می کند.

اما چسب زخم های مهر و موم کننده و التیام بخش که با استفاده از ابریشم و طلا تولید می شوند این مشکلات را ندارند. این چسب زخم ها که به نانوسیلانت های فعال شونده با لیزر یا LANS مشهور هستند، متشکل از ابریشم مایع زیستی سازگار با بدن هستند که با استفاده از پیله کرم ابریشم تولید شده و با نانوذرات طلایی مخلوط شده اند.

بعد از قراردادن این ترکیب بر روی زخم بر روی آن لیزر تابیده می شود و گرمای ایجاد شده موجب محبوس شدن کامل زخم می شود. استفاده از طلا موجب سرد شدن سریع این ترکیب و به حداقل رساندن امکان آسیب دیدن بافت بدن می شود.

در حال حاضر دو نوع از این چسب بخیه برای التیام بخشی اعضای داخلی بدن و همین طور زخم های روی پوست بدن تولید شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا