نمایشگاه معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع

 به گزارش روابط دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، کمک به معرفی تقاضاهای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع،  شناسایی و معرفی نیازمندی‌ها و متصل‌نمودن آنها به توانمندی‌های پژوهشی و فناوری داخلی موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش در تاریخ 3 الی 6 دی‌ماه سال جاری در سالن 5 محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

گفتنی است ، نمایشگاه‌های ارایه نیازمندی‌ها و تقاضاها، که در دنیا با عنوان نمایشگاه‌های معکوس (Reverse Exposition) شناخته شده‌اند، تلاش دارند تا برخلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات اختصاص داشته و بازیگران اصلی آنها عرضه‌کنندگان هستند، که بر تقاضا و نیاز متمرکز شده و متقاضیان محصولات مختلف، بازیگران اصلی آنها همی باشند. 

شایان ذکر است ، با توجه به اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند پاسخی به مشکلات ناشی از عدم تامین نیازمندی‌های کشور از خارج و تبدیل تهدیدهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه به فرصتی در جهت توجه بیشتر به توانمندی‌های داخلی باشد، از سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط جهت حضور در این نمایشگاه دعوت بعمل می‌آید تا در این عزم ملی شرکت نمایند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پورتال دبیرخانه شورا به نشانی www.atf.gov.irدر دسترس می باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا