همکاری مرکز تحقیقات سم‌شناسی پزشکی با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

 دکتر سید هادی موسوی اظهار کرد: به منظور اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مشترک، این مرکز همکاری‌های تنگاتنگی با سازمان بهداشت جهانی، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW ) و جامعه سم شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه(APAMT )  دارد. بعلاوه این مرکز طرح‌های تحقیقاتی مشترکی را با دانشگاه‌های ادینبورگ و نیوکاسل انگلستان به اجرا رسانده است.

 

وی با بیان اینکه حضور اعضای هیات علمی متخصص و مجرب در این مرکز موجب ایجاد فرصت برای اجرای تحقیقات بالینی شده است، خاطر نشان کرد: در شش سال اخیر ۱۴۳مقاله توسط اعضای این مرکز تدوین و در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی به چاپ رسیده و۸۹ مقاله از این تعداد در پایگاه علمی ISI نمایه شده است.

موسوی به اهداف این مرکز اشاره کرد و گفت: ارتقای دانش مستند سم شناسی پزشکی، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق کنترل سموم، پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان به موقع و اختصاصی مسمومیت‌ها، ارتقای دانش و مهارت تحقیق (تربیت پژوهشگر در زمینه سم شناسی پزشکی)، ارتقای دانش عمومی و  تخصصی در زمینه مسمومیت‌ها، ارتقای توانمندی‌های علمی و مهارت‌های عملی کلیه اعضای مرکز و به‌روز رسانی روش‌های تشخیصی و درمانی مسمومیت‌ها و سوء مصرف داروها از جمله برنامه‌ها و اهداف این مرکز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ عضو هیات علمی با این مرکز همکاری دارند، خاطر نشان کرد: با تلاش اعضای هیات علمی در حال حاضر ضریب نفوذ مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی ۲۲ است.  

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رییس مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین خاطر نشان کرد: در سال های اخیر هفت عنوان کتاب به همت اعضای هیات علمی این مرکز تالیف و منتشر شده است که از جمله آن می‌توان به مسمومیت طب داخلی هاریسون، مسمومیت‌های کودکان و اعتیاد و عوارض سوء مصرف مواد اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا