سند سیاستی ساماندهی مباحث علمی و فرهنگی اربعین تدوبن شد

به گزارش سیناپرس ، محمدهادی عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزبانی ایلام از بخش بزرگی از زائران اربعین حسینی و  نگاه و اهتمام ویژه رئیس دانشگاه ایلام و ریزبینی اعضای ستاد اربعین استان، نویدبخش فعالیت‌های فاخر دانشگاهی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه از حضور و مشارکت مسئولان دانشگاه‌های ایلام و شهیدچمران اهواز در سطح ملی بهره خواهیم گرفت، گفت: پیشنهادات ارزشمندی در ستاد اربعین دانشگاهیان ایلام مطرح شد که عمده‌ترین آن این است که بتوانیم به یک مجموعه‌ سیاستی برسیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: مصمم هستیم که از ظرفیت دانشگاه‌های استان در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی اربعین استفاده کنیم و به این فعالیت‌ها انسجام‌ دهیم.

عسکری با تاکید بر اینکه اربعین رخدادی منحصر به فرد است و ابعاد و زوایای گوناگونی دارد، گفت: برگزاری سوگواره ملی اربعین از جمله فعالیت‌های فاخر دانشگاهیان در این عرصه است که دانشگاه ایلام میزبان اولین دوره‌ آن بود و دومین سوگواره نیز در دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم خروجی این سوگواره‌ها و کنش‌گری دانشگاهیان و سایر زائران تولیدمحتوایی غنی باشد و این جریان سازنده و بالنده و توصیه‌های بزرگان و ائمه‌ معصومین بتواند به عنوان سبک زندگی دانشجویان و دانشگاهیان ما قرار گیرد و جای خود را در زندگی روزمره‌ ما پیدا کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین سند سیاستی ساماندهی بحث‌های علمی و فرهنگی اربعین خبر داد و گفت: در این فعالیت از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و دانشگاهیان و مجموعه‌ دانشگاه‌های استان بهره خواهیم گرفت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا