عنکبوتی که بچه به بغل‌ است

این گروه خاص برای یافتن جفت‌ به چشم‌های تیزشان تکیه می‌کنند، عنکبوت نر سعی می‌کند که از طریق سیگنال‌هایی که با زواید مفصلی بزرگ، تیره و خزمانندش به ماده می‌دهد، وی را جذب کند.

اگر عنکبوت نر موفق شود، آن گاه عنکبوت نر و ماده جفت‌گیری می‌کنند و ماده تخم‌هایش را هر جا که می‌رود، با خود حمل می‌کند.

در خلال این مدت، تخم‌ها در یک توپ بزرگ ابریشمی چسبیده به تارریس‌ها که درست در انتهای شکم عنکبوت است، نگهداری می‌شوند. زمانی که نوزادان عنکبوت از تخم خارج شدند، عنکبوت مادر دوباره آن‌ها را با خود حمل می‌کند تا زمانی که خودشان به تنهایی قادر به شکار کردن باشند.

اغلب عنکبوت‌های گرگی ۸ میلی‌متر طول دارند و در علف‌زارها، درخت‌زارها و زمین‌های صخره‌ای یافت می‌شوند. عنکبوت‌های گرگی طول عمری بین ۲ الی ۳ سال دارند. تا به امروز در حدود ۲۴۰۰ گونه از عنکبوت‌های گرگی آن هم در سرتاسر دنیا شناسایی شده است. عنکبوت‌های گرگی کوچک و نازک پا بر روی زمین و در زیستگاه‌های مناسب‌شان شکار می‌کنند.

جالب این جاست که ماده‌ها کیسه تخم را اغلب در نور خورشید گرم می‌کنند تا فرآیند خروج نوزادان از تخم را سرعت ببخشند. هر دفعه بین ۵۰ تا ۱۰۰ نوزاد از تخم خارج می‌شود. این عنکبوت‌ها معمولا شب‌فعال هستند و به عنوان شکارچیان تک‌زی شناخته می‌شوند. البته برخی از عنکبوت‌های نر هم هستند که به طعمه‌های در حال گذر حمله می‌کنند.

یکی دیگر از خصلت‌های جالب عنکبوت ماده گرگی این است که اگر به هر دلیلی کیسه تخم‌هایش را گم کند، با عصبانیت به دنبال آن می‌گردد. این عنکبوت‌ها نیش دردناکی دارند و تنها در مواقع بحرانی یا حیاتی از نیش‌شان استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها اغلب از قابلیت استتار رنگ‌ بدن‌شان برای مخفی شدن استفاده می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا