اقدامات نخبگان یک شبه نتیجه نمیدهد

به گزارش سیناپرس، دکتر سید علی پورسمر فارغ التحصیل از دانشگاه ساوثهمپتون انگلستان و مدیر شرکت تولید کننده پرینترهای سه بعدی در پارک فناوری پردیس با اشاره به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری در گفتگو با مهر اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تاکید دارند که از نخبگان در رفع مشکلات کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند زمان است یعنی زمان می برد که نخبه بتواند شرایط خود را در کشور وفق دهد، افزود: البته باید هر دو طرف (نخبه و دولت) صبر زیادی داشته باشند تا مسیری که نخبه بر اساس نیاز کشور تعیین کرده فراهم شود و به نتیجه برسد.

پورسمر با تاکید بر اینکه ما به عنوان نخبه انتظار نداریم که به زودی شرایط کشور همانند کشورهای خارجی برایمان فراهم شود، خاطر نشان کرد: اما از سوی دیگر دولت هم نمی تواند انتظار داشته باشد که ما در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسیم.

به گفته وی، در بلند مدت نتیجه تلاش نخبگان قابل مشاهده خواهد بود زیرا نمی توان یک شبه به نتیجه رسید؛ معمولا برنامه ریزی های بلند مدت که نیاز به زمان دارند با ثبات هستند و با تغییرات سیاسی کشور هم تغییر نمی کنند.

وی اظهار کرد: دو سالی می شود که جز افراد نخبه ای که با طرح معاونت علمی به کشور بازگشته ام و در قالب یک شرکت دانش بنیان  فعالیت می کنم؛ در این شرکت پرینتر های سه بعدی تولید می شود و هنوز نتوانسته ایم انتظار خود در زمینه رفع نیاز کشور، اشتغال زایی و  درآمدزایی برسیم.

پورسمر ادامه داد: امیدوار هستیم که در آینده بتوانیم به اشتغال زایی و درآمد زایی برسیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا