شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران برگزار می گردد

بهرام ناصرنژاد رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر درباره این دوره از کنگره، گفت: با توجه به اینکه مهندسی شیمی کلید توسعه پایدار است و توسعه پایدار اولویت اصلی کشور، توجه اصلی این کنگره بر روی توسعه پایدار در صنایع ایران از جمله صنایع بالادستی نفت، پالایش و فرآوری نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، دارویی و غذایی است.

وی افزود: علاوه بر حوزه هایی که هم اکنون در زمینه مهندسی شیمی مطرح هستند، در این کنگره سعی بر این است که راهکارهای عملی و نوین در جهت بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی مصرف انرژی، بازیافت پساب های شهری و صنعتی، کاهش اثرات زیست محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعات حوزه توسعه پایدار، مورد توجه قرار گیرد.

ناصرنژاد با بیان اینکه صنعت برای اولین بار در این کنگره حضور خواهد داشت، گفت: در کنگره شیمی سعی داریم که رابطه علم شیمی با صنعت را مورد بررسی قرار دهیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه بدین واسطه در حوزه شیمی میسر شود.

وی ادامه داد: این کنگره توسط انجمن مهندسی شیمی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر افزود: این دوره از کنگره با هدف گردهم آوردن محققان دانشگاه و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته­ های جدید و پیشرفت­ های فنی و شناسایی نیازهای روز صنعت از طریق ارائه مقالات، برگزاری سخنرانی های کلیدی، برگزاری کارگاه ­ها و نشست­ های تخصصی و برپایی نمایشگاه برگزار می شود.

در ادامه نوید مستوفی رئیس انجمن علمی مهندسی شیمی گفت: انجمن های علمی همواره حلقه ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند؛ از این رو در این کنگره حضور دارد تا بتوان با یافته های علمی در حوزه شیمی و مهندسی شیمی ارتباط بین صنایع مربوط به این حوزه برقرار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا