کفشی که شما را به خانه هدایت می کند

سیناپرس: دو جوان 28 و 30 ساله هندی موفق شدند نوعی کفش هوشمند تولید کنند که می تواند کاربردهای زیادی در زندگی معمول ما داشته باشد. این کفش «لیچال» (LeChal) نام دارد که به هندی به معنای «مرا با خودت ببر» است.

 

این کفش مجهز به یک فرستنده/گیرنده بلوتوثی است که می تواند با برنامکی ویژه در تلفن همراه هوشمند ارتباط برقرار کند و با استفاده از نقشه گوگل، سیگنالهایی لرزشی به لنگه چپ یا راست کفش بفرستد تا به این ترتیب فرد به همان جهت برود.

 

این کفش می تواند برای افرادی خاصی بیشتر مناسب باشد. برای نمونه افراد دارای آلزایمر و فراموشی که ممکن است مسیر خانه را گم کنند می توانند از آن برای بهبود وضعیت زندگی خود بهره ببرند. همچنین والدینی که می خواهند موقعیت لحظه ای کودکان کم سن خود را بدانند نیز می توانند این کفش را برای فرزندان خود تهیه کنند.

این کفش می تواند تعداد قدمهای برداشته شده فرد و میزان کالری سوزانده شده را نمایش داده و موقعیت دقیق مکانی او را بر روی نقشه مشخص کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کفش هوشمند، بوق زدن در هنگامی است که کاربرد، تلفن همراه خود را در خانه جا می گذارد. به این ترتیب این کفش می تواند برای آنهایی که فراموشکار هستند و معمولاً وسایل خود را جا می گذارند هم سودمند باشد!

در حال حاضر حدود 25 هزار تقاضای پیش خرید برای این کفش صورت گرفته است. این کفش قرار است در چین به تولید رسیده و با قیمتی بین 100 تا 150 دلار به بازار عرضه شود.

این دو جوان قصد دارند بخشی از درآمد حاصل از این پروژه خود را به ارائه کفش به افراد معلول و تهیدست اختصاص دهند.

news.asiaone :منبع

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا