تبریز، قطب توانمندسازی بهداشتی شمال غرب کشور شد

 دکتر جعفرصادق تبریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت های مدیران شبکه های بهداشت و درمان در زمینه ی مدیریت بهینه است.وی ادامه داد: طبق برنامه وزارتی، مرکز کشوری 'مدیریت سلامت' تبریز به عنوان مجری آموزش دوره های فلوشیپ توانمند سازی مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های اردبیل، تبریز، زنجان و دانشکده مراغه انتخاب شده است.

تبریزی اظهار کرد: برنامه آموزشی توانمندسازی مدیران بهداشتی شمال غرب کشور در هفت پودمان و در طول شش ماه و در قالب 124 ساعت دوره آموزشی اجرا می شود.رییس مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) همچنین گفت: این مرکز براساس تفاهم نامه همکاری با سازمان جهانی بهداشت (WHO)، هفت برنامه تحقیقاتی و اجرایی این سازمان را عهده دار شده است.
وی افزود: کمک به برنامه های سازمان جهانی بهداشت در راستای ارایه خدمات و مدیریت سلامت از اهداف این تفاهم نامه همکاری است.
تبریزی ادامه داد: مرکز مدیریت سلامت همچنین با مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت و مرکز بهداشت آذربایجان شرقی به صورت مشارکتی همکاری می کند.

وی اظهار کرد: مجموعه این ارتباطات موجب شده است مجموعه ای منسجم برای مدیریت سلامت در کشور ایجاد شود.رییس مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) اظهار کرد: این مرکز همچنین با مراکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی و تصادفات و آسیب ها، تعیین کننده های سلامت، زنان، تغذیه، قلب و عروق، بیماری های ریوی، کودکان، خون و سرطان های خون، مراکز آموزش پزشکی در اجرای طرح های تحقیقاتی ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی گفت: مرکز کشوری مدیریت سلامت علاوه بر این مراکز با گروه های روانپزشکی، کودکان، زنان و داخلی دانشگاه های علوم پزشکی برای دستیابی به اهداف مدیریت سلامت کشور در ارتباط است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا