راه اندازی نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه دریا

 اسماعیل قادری‌فر امروز در افتتاح جشنواره "دریا مسیر پیشرفت"، برگزاری این جشنواره را فرهنگ‌سازی در حوزه تخصصی دریا عنوان کرد و افزود: این جشنواره در حالی چهارمین دوره آن برگزار می‌شود که در حال حاضر 50 شرکت دانش‌بنیان در حوزه دریا ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این عدد در مقابل تاسیس 3500 شرکت دانش‌نیان بسیار کم است که امیدواریم با برگزاری چنین رویدادی شاهد رونق ایجاد چنین شرکت‌هایی باشیم.

قادری‌فر با اشاره به برگزاری رویدادهای کارآفرینی از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، یادآور شد: علاوه بر این جشنواره، جشنواره گیاهان دارویی در اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد. ضمن آنکه در دی ماه نیز جشنواره سلول‌های بنیادی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی هدف از برگزاری این رویدادها را ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان نام برد و ادامه داد: بر این اساس معاونت علمی در دوره جدید فعالیت‌های خود که اکوسیستم‌های زیست بوم را ایجاد می‌کند، تلاش دارد اقدام به توسعه استارت‌تاپ‌ها کند.

وی اضافه کرد: توسعه این استارت‌تاپ‌ها باید با مشارکت بخش‌های خصوصی و با حمایت بخش دولتی انجام شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی با بزرگترین شرکت فعال در حوزه صنایع دریایی، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه اولین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه دانشجویان ایجاد می‌شود و در طی آن تلاش می‌شود تا ایده‌های فعالانه عرصه‌های دریا به سمت تولید فناوری و نوآوری هدایت شوند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با تاکید بر اینکه نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان تنها پول نیست، گفت: این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با توسعه فناوری بازارهای مناسبی برای خود تامین کنند.

به گفته وی، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند نقش موثری در ارتقای نوآوری در کشور داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا