سه طرح برای ادامه برنامه‌های ایستگاه فضایی آماده شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، یک منبع مطلع در شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگیا گفت: "تمام گزینه‌ها براساس توانایی‌های موجود برای پرتاب ناوهای باربری بدون سرنشین و سفینه سرنشین‌دار است و فقط در تاریخ‌های پرتاب تفاوت دارند."

به گفته این منبع این پیشنهادها ظرف روزهای اخیر به سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس)  رای انتخاب و تایید ارائه خواهند شد. این منبع افزود که گزینه‌ای برای زنده نگاه داشتن ایستگاه فضایی بین‌المللی جز سناریوهای پیشنهادی وجود ندارد و محور همه پرتاب ناو سرنشین‌دار سایوز ام.اس-۱۱ در اوایل ماه دسامبر است.

منبع ریا نووستی می‌گوید: "در حال حاضر در پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور، کارکنان شرکت صنایع موشکی و فضایی انرگیا عملا در سه شیفت کار می‌کنند تا سفینه را برای پرتاب آماده کنند."

طبق آخرین خبرهای منتشر شده ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در سوم ماه دسامبر به سرنشینی آلگ کانوننکو از روسیه, دیوید سنت ژآک از سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین فضانورد ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. این نشان می‌دهد که کارشناسان فنی، دلیل حادثه پرتاب ناکام سایوز ام.اس-۱۰ را یافته‌اند, گرچه روسکاسموس اعلام نظر رسمی را به آخر ماه اکتبر موکول کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا